Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

helt klart :+1:

gled deg over det…og kjøp. flott at john gir oss fremdeles billige aksjer :v:

Nå er vi vel snart tilbake der vi begynte for dagen :thinking:

Markedet har åpenbart enda ingen stor tro på SOFFs fremtid som del av Akers planer og/eller SOFFs fundament og muligheter for fremtiden. Enten det, eller så er man så fastlåst i de seneste årenes nedtur at man enda ikke ser- eller våger tro på bedre tider.

Vel, nå kan man i alle fall ikke si at man ikke ble varslet om planer og strategier for en slik mulighet.

Det viktigste i dag er det faktum som Rodjer fikk med seg i Q1 er en realitet . Dette skaper bindinger mellom aker og Solstad som er bredere enn bare vind. Dette vil slå ut på flere områder.
Husk også at Røkke sammen med Witszø satser sammen på store
oppdrett til havs. Dette kommer. Når de flytter oppdrett til havs så får de for øyeblikket gratis konsesjoner…dvs de som er med får Koter… Jeg ser mye mer enn vind som kommer. Jeg har ikke solgt noe og kommer ikke til å selge noe før jeg har hvert med på oppturen som vil garantert komme. :v:

jeg glemte en ting og det er at Ap med mr.Støre har snakket om å øke eksporten av sjømat(kanskje dobling) og dette betyr selvfølgelig oppdrett. slik det er nå så vil dette bare kunne skje til havs. går det bra til havs så vil flere og flere oppdrett bli presset ut på havet.

Sjomatnorge.no Den nye regjeringen satser på sjømaten - Sjomatnorge.no

SalMar og Aker danner ny felles satsing på offshore oppdrett (ilaks.no)

1 Like

Hehe, ja, begynner å kjenne denne aksjen nå, så trodde på en dump idag, kjøpte på 5,7ish, men tror denne meldingen kan bidra til et bedre momentum fremover. Dessuten så blir sannsynligvis JF og bankene kvitt noen aksjer :slightly_smiling_face:

Håper igrunn Hemen dumper ut nå-kjipt at det spiser opp oppgangen på nyheten men så slipper vi salgspresset… Og selv om nyehten er utrolig bra er den prdd ikke direkte konkretisert-de har jo ingen jobber prdd, så det er naturlig at det faller litt tilbake når euforien gir seg. Det er det fundamentale som styrkes mest her og det ser vi på sikt tenke rjeg!

Btw
Prosperjobben utsatt til imorgen, helt ok slik markedet er nå
Sigma/Sapphire jobben forlnegt 2 dager til 20.10, det er bra slik markedet er nå, bedre 200k og et lite pluss hver dag pr./båt enn landligge.

Skjønner mindere og mindere av at Hemen skal ut etter dagens melding. Kan ikke noen smarte hoder tenke ut scenario her

Hvem er det som kjøper aksjene til Hemen montro?

Deg og meg
Tror jeg kjøpte Rodjer sine her om dagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

han skal bare ut som er naturlig. hvorfor media blander inn navnet
til john fredriksen er bare pga at han eier fremdeles aksjer. det er ingen der som har fått med seg at han selger ut.

… ja vi savner å høre fra rodjer. forstod det slik at han ikke hadde solgt seg helt ut. men kommer snart på banen med info og klokke ord og tanker :+1:

Soff må male litt gjennom disse nivåene. Det er alltid noen som skal ut etter så treige perioder

helt klart og naturlig

Bare så det ikke skal herske tvil så er det riktig at jeg solgte noe aksjer i Solstad forleden.
Men jeg sitter med en fb gruppe med nesten 2k medlemmer og leverte et ekstrem langt innlegg på fredag.
I min målestokk sitter jeg med en stor beholdning i Solstad.
Idag er jeg til sengs med migrene og derfor lire aktiv men leser deres innlegg med stor interesse.
Dagens melding er startskuddet for nye Soff og noe jeg har håpet på i flere måneder.

5 Likes

Helt klart
God Bedring “Rodjer”

1 Like

Triton (Hovedaksjonær i Deep Ocean) var for meg et spennende og nytt bekjentskap - Masse penger fra store institusjonelle aktører og interessante visjoner.

Deep Ocean har styreformann med historie i Fredriksen Group og har forøvrig det som for meg ser ut som et meget kompetent styre- og øvrig organisasjon.

Deep Oceans historie tilsier vel samtidig at jeg ikke helt trenger å skrinlegge min SOFFDOF-drøm riktig enda?

@Rodjer Jeg beklager forøvrig at min notis- og dårlige forsøk på spøk har medført at du har måttet forklare ditt engasjement.

2 Likes

Det går helt greit.
Bare viktig for meg å understreke at jeg har klokketro på soff og derfor har bra med aksjer i Solstad.
Forøvrig må jeg forvente at man legger merke til hva jeg gjør , har jo selv lagt meg på en særdeles åpen linje med kjent identitet etc.

2 Likes

Satser på en sprek close idag helst 6,10

Påstignig skjer denne uka på Skudeneshavn :crossed_fingers:

1 Like

Windstaller-Alliance lagt til som eget tema/ikon på Soff sin hjemmeside.

1.6mill aksjer omsatt og holder seg rundt 7-8% opp, sterkt.

1 Like