Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Circuit breaker pga 10 prosent stigning fra dagens bunn?

Den berømte pausen igjen

Faen for noe helvetes tull. Det ødelegger jo hele momentumet.

DEt har jo snatt gått 20 min

Fryktelig lang pause …

Den berykta ‘‘3 dagern’’ vi ser her? Herlig vending!

Ja dette var overraskende igrunn😳

Ikke en DCB får jeg håpe

Tenker den kommentaren traff ganske bra - synd jeg ikke hadde noe tørt krutt :blush:

1 Like

Volatilt så det holder nå i supply.

DOF gikk fra -12% til + 15% det må jo være et av de beste comebackene?!?

SOFF også selvsagt, dette så jeg ikke komme!

Lå med kjøp i CBen på 14,50 og droppet. Angrer som en hund nå. Spesielt når valget ble å kjøpe Subsea7 på 76 i stedet

En aldri så liten status om flåten pt:

Renewable flåten:
Fortress holder fortsatt på utenfor UK, men er i behov av ny kontrakt? Øvrige deler av flåten er i- eller er på vei til kontraktsarbeid. Foruten Jarl og Pacific (men som har opsjoner videre) er alle skipene i kontraktsarbeid lang tid fremover.Alle skip er,- eller er snart på nye kontrakter etter 3Q21 og snittrateøkning bør således kunne forvente s.

Subseaflåten:
Med unntak av Installer som trenger ny kontrakt skal hele flåten være i kontraktsarbeid i 2Q22. Dette samtidig i svært stor god på nye avtaler, og som således bør kunne bidra til god snittrateøkning. I løpet av året er det; Australis, Baltic, Gutter, Energy, Frontier, Installer, Maximus, Navigator, Pioneer og Vision som trenger nye kontraktsarbeider elle evt. videreføring gjennom opsjoner.

AHTS:
Foruten Sapphire, Sigma, Drott, Prosper, Ranger, Saracen, Spring og Topazio er alle skipene i kontraktsarbeid gjennom 2022, og ca. halvpartene av disse på nye kontrakter. Vi har således 7/8 skip tilgjengelig for spot gjennom året pt. Endelig utnyttelse og spotrater vil avgjøre mht. evt. snittrateøkning.

PSV:
Situasjonen er relativt lik som for AHTS og altså hvor mange av skipene er i kontraktsarbeid gjennom 2022, og ca. 2/3-deler av disse på nye kontrakter. 12/13 skip tilgjengelig for spot, men da ikke fratrukket VA-avtalen som skal legge beslag på 6stk i tiden fremover. (De burde egentlig ha reist allerede!?). Her er Tantalus ute av opplag, mens Triumph snarlig følger. Alt borger for snittrateøkning, og hvor utnyttelse og spotrater vil definere hvor mye.

6 Likes

VestAfrika jobben er åpenbart noe forsinket, jeg håper dette er bakt inn i betingelsene da det fort spiser av høysesongen men jeg tipper det er det på en såpass omfattende kontrakt.

På CSV/Renewable har jeg følgende jeg forventer får ny kontrakt eller forlengelse i løppet av Q2-Q3:
Australis, Baltic, Cutter,Foprtress, Frontier, Jarl, Maximus, Navigator , Pioneer

(De fleste av disse har jobb ut Q3 så ikke nødvendigvis noe som haster)

Der kom det et 2-AHTS flytt, er det den Soff har ventet på for Drott/Sigma mon tro

3 Likes

Viss det er SOFF som gjer at jobben blir utsatt så blir det nok ikkje endring i rater, men er det kunden så kan det fort bli en enighet om det vil eg tru

Tidewater oppkjøp i går av Swire Pacific Offshore.
Dag Boskalis " receives takeover offer", jfr offshore- energy.
Subsea markedet begynner å røre på seg.

1 Like

Ohhh spennende… her er mer interessant nytt:

  • Ser ikke at finans skriver noe om det men Deepocean har fått en stor kontrakt i UK idag- og Deepocean har et langt og godt samarbeid med Soff og har prdd 2 av de store nyere csvène i arbeid for seg

Ja, der var det jo oppstart q4/q1. Q1 er jo ikke ferdig, men jobben er tydelig forsinket. Jeg kan ikke tro at det er Solstad som er opphav til forsinkelsen. Å fremdrive 7 PSV skulle vel være en grei sak. Håper og tror dette henger på noen andre og at man evt mottar kompensasjon. Etter det jeg husker var det vel ikke oppgitt noe navn på oppdragsgiver, så vi får bare håpe det er noen til å stole på…

Fikk nå brukt dagen til å plukke noen k på 14,5 etter CB. Men litt usikker på retningen videre, har dog tatt et 50% bet på at vi skal i gang med et run nr.2 oppover. Om ikke så får en bare sitte til høsten å vente på at Q2 og Q3 resultatene kommer inn :slight_smile:

2 Likes

Skal ligge opp en oversikt av salgene fra listen ila dagen. Amerikaner bankene selger litt. Ikke et urovekkende tegn og dem har ikke mye igjen.

Utviklingen i Ukraina uroer meg litt, hadde ikke ment å selge noe i SOFF, men solgte 15k i går for å sikre gevinst og redusere noe i aksjer. Skal inn igjen så fort som mulig da jeg har veldig tro på SOFF utover våren. Hadde 6,24 i snitt på disse aksjene så klokket inn pene 135k. Har ikke rørt 23-24 long porteføljen min i SOFF. Den skal selges på mye høyere kurser

2 Likes