Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2


1 Like

går litt tregere i dag. Er stormen over?

Vi skal nok jobbe godt en stund her nede ved 15kr før vi får noen retning. Tipper tradere også har hoppet over til andre papir i påvente av at “noe” skjer her. Se hva slags gulv denne finner nå. Jeg har kjøpt meg ferdig her og venter egentlig på oppgang :cowboy_hat_face:

Blir spennende å se hva som skjer når de amerikanske bankene er ute…

Sigma fikk Resol jobben. Håpte at Drott og Sigma fikk den sammen, men det ligger en jobb for OMC som passer til Drott.

1 Like

Exercise of warrants, conversion of convertible loan

Kom en ahts jobb til nå så tenker Drott også får tildeling narlig.

EDIT: Ser 4 av ahtsene (store) som skulle komme inn 15.03 nå har dato 16.03, ypperlig.

2 Likes

Spark ut i ny spott for Enquest: 13750,-£

3 Likes

Contract extension for CSV Normand Vision

6 Likes

Flott kontrakt.
Omsetning og reaksjon på kurs ser ut til å vise at den for øyeblikket er “mettet” siden den ikke responderer opp umiddelbart.
Dog ikke utenkelig at det kommer.

Tok litt på den meldinga eg. Vision bør få ein reaksjon

Kva er døgnraten på denne?

Umogleg å vite. Er ikkje oppgitt

Den er såvidt meg bekjent ukjent, men man kan nok anta at denne forlengelsen gir et pent påslag

Burde fått en reaksjon, enig i det.
Samtidig som jeg skrev over, så er nok aksjen inne i et litt mer “mettet modus” så får vi se hvor lenge den forblir der.

2 Likes

Forsvinner de bankene hurtigere. Blir bra dette selv om Sell tha news

Ok. Korleis er det vanleg å prise forlenginga? Er det markedet ved forlenging som bestemmer?

Det vi vet som er opplyst fra selskapet er at forlengelser reflekterer om ikke alt så overveiende av markedsendringen

Å sikre Vision nesten to år fram i tid er veldig gode nyheter. Markedet sover. Dette gjør meg bare tryggere på å sitte stille i båten. Ja, det er mye psykologi og “støy” i aksjemarkedet, men den fundamentale tyngdekraften vinner alltid over tid. Tidewater prises i dag til knappe 7 milliarder kroner. Selskapene er forskjellige, f.eks. har Tidewater langt mindre gjeld og er giret mindre for oppgang. Et økonomisk bærekraftig SOFF skal minst dit, og det har jeg god tro på. En aksjekurs på 100 kr for SOFF tilsvarer knappe 7,7 milliarder kr i mcap.

2 Likes

Markedet priser nomalt opsjonsraten, men gjerne innenfor visse avtalte parametre som gavner begge parter. Dette jf megler.

Slik sett gir 2+1+1 bedre inntekter en 4 i et stigende marked, men hvor du samtidig ikke har sikker inntjening i like mange år. Det er vel dette SOFF har lært på den tunge måte, og som de nå har endret strategi mht.

Edit:
Det ville forundre meg om denne går under 600k i dagens marked- for et slikt skip. Alternativt at partene er blitt enig om en midlere god rate med oppstart pr. dd.

2 Likes