Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

det stemmer

Ja, det jeg tenkte at han ikke har noe direkte med DeepOcean å gjøre overhodet.

1 Like

Så saken er den at i praksis her snakker vi om RØKKE og DeepOcean.
Som musikk i mine ører.

1 Like

Enig men: “starter med allianse” og “pr.nå er allianse” er for meg ensbetydende med at andre planer foreligger når hun samtidig ikke sterkere dementerer dette på direkte spørsmål. Dette forklarer dessuten samtidig Hemens merkelige oppførsel den siste tiden forutsatt at de, som det her samtidig påstås, sitter stort i Deep Ocean.

Nå tenker jeg at det ikke er lenge før neste nyhet kommer i denne forbindelse, nemlig at Solstad legger inn bestilling på å bygge 1 eller 2 Heavy Lift Cargo Vessel (HLCV).
Det er vel i praksis det eneste som mangler men som man i denne alliansen bør og må ha.

2 Likes

Finansavisen TV sitat: " Deep Ocean fra Fredriksensiden- og hvor forøvrig Fredriksenmann er styreleder

logisk at det kommer. så sjekk om du har penger igjen på konto hvis det blir en emisjon

Finansiering må helt klart på plass, men emisjon eller lignende for slike prosjekter er av den fine sorten.
Nesten all kapital henting som ikke går til daglig drift er positivt i det lange løp.

Ja, du har helt rett i at han sier det i introduksjonen av intervjuet.

Fant nå annen kilde som hevder at Triton eier i underkant av 90%, men uten informasjon om øvrige eiere

De sier jo rett ut Fredriksen=Deepocean, rart hvis han har under 10%?

1 Like

Slik eg har forstått det så er Fredriksen=Soff her. Altså dei tenker at han ikkje er på veg ut.

Jeg tror, etter mye googling, at Finansavisen tar feil- og at @OLADUNK1 har rett mht. at Fredriksen snart er historie hva gjelder eierandel i SOFF. Dette rimer forøvrig med det faktum at han helt siden restruktureringen var planlagt å skulle miste sin styreplass fom 31.12.21.

Jeg tror med dette at vi kan anse SOFF som en ren Aker/Solstad- konstellasjon og som da i hver fall inntil videre er i allianse med Triton (cash/Organisasjonsutvikling). Jeg mistenker derimot at dette- eller deler av dette ender opp under en og samme organisatoriske paraply ganske snart. Deep Ocean er ikke akkurat noen pengemaskin om dagen de heller, og her finnes nok en del synergier ved dette.

Dette er virkelig spennende, og jeg nekter å tro at Aker/Solstad/ SOFF har planlagt oppstarten av dette med å “drite seg ut” ift. NM. Jeg tror tvert i mot at de har planlagt dette slik at denne satsingen/alliansen nå fremover får god markedsføring gjennom hyggelige børsmeldinger.

Aker/Solstad/SOFF har forøvrig med dette “delvis” gjennomført det Møgster/DOF tidligere ønsket.

Edit: Feil som i at DeepOcean ikker er fra Fredriksensiden

1 Like

Jo Lunder som er styreformann i DeepOcean, kommer fra Fredriksen systemet. Han var CEO i Fredriksen Gruppen tidligere.

Triton eier Deep Ocean gjennom fondet Triton 4. Skulle tro at Windstaller passer fondet Triton 5 ganske bra:

1 Like

Håper det er ok at jeg limer inn 3 linker her som omhandler DeepOcean. Det dreier seg om historikk, og det eldste er fra 2008. Men for meg, og kanskje dere litt artig mht hva som har vært nevnt i tråden. Ref dagens samarbeidsmelding.

1 Like

https://nforeningen.no/-tiltro-til-nye-eiere

Husk som sagt at dette er fra 2008 til 2016!!!