Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Denne allianse modellen er interessant - til forskjell fra et jv og etablering av nytt selskap. Den er mindre økonomisk forpliktende, men jeg har vanskelig for å forestille meg at Aker tar et bet på at den økonomiske situasjonen til soff skal bli bedre. Jeg tenker dette er en forutsetning for alliansen, som bygger på gjensidig avhengighet.
Kursen skal opp - caset er derisket. Nå mangler bare er NM update.

Kan det ikke være DNB som har lockup på sine aksjer, og som nå kvitter seg med dem gjennom JF? Når lockupen er ferdig, er JF ferdigsolgt (evt. leverer tilbake det han har igjen av de 6,9 mill. aksjer han har lånt av DNB), så betaler han en på forhånd definert pris. Avtalen kan jo godt være en snittpris av det JF har solgt dem for, pluss et gebyr for arbeidet.

Skal vi være ekstra konspiratoriske, har JF også hatt stråmenn som har hamstret poster under salget for seg, og han får disse overført etterhvert.

1 Like

Hemen ned 42k, og Swedbank ned 59k.
Fortsatt bare småaksjonærer som handler/trader smått i Havi og Eiof. Nå er det tilsynelatende de som kommer med tro, håp og kjærlighet som kjøper DOF-aksjer. Jesus Kristus er nå godt inne i aksjen gjennom Ensign Peak Advisors

Flower nå på vei til Husøy etter en svipptur i UK- Hun reiser vel til Brasil snart?. Ellers er tilsynelatende alle av våre csvér som nå har gått ut av kontrakt i arbeid- eller på vei til arbeid med unntak av Mermaid og Pioneer jf. Solstads egen spotliste.

3 Likes

Energi balansen er ikke helt på plass globalt

175k på 6,4-6,45. Tror vi at de trekkes snart? -Retorisk spørsmål :wink:

1 Like

helt klart…de trekkes for å syke ned slik at det blir et vacum med fallende kurs. deretter kjøper de mindre poster…slapp av. bare et spill. :clown_face:

Legger ikke for mye vekt på pretrade, men det er innimellom et tegn på at noe kan skje ene eller andre veien.
Det vil ikke være for snart om noen av de som sitter på gjerdet snart hopper ned og inn i Solstad.
Meldingen igår svekker ikke akkurat selskapets posisjon, selv om det ligger litt fram i tid.
Blir spennende å se, kanskje vi får økt trøkk nå og Solstad snart starter reprisingen.

1 Like

men mange som vil selge også

6,47 er jo en grei pris :slight_smile:

Jeg tror det kommer positiv melding snart- og som på en god måte markedsfører alliansen samtidig som den viser at markedet etterspør det alliansen kan tilby. Jeg ville i hvert fall hatt en slik strategi

jeg selger ikke ihvertfall

Ikke i nærhet av hva jeg selger på

Super spennede… Tror ikke kursen faller tilbake med det første - med forbehold om et ikke meget stort salgsvolum:-)

1 Like

En melding eller tre er helt nødt for snart å komme.
Helt utenkelig at det ikke snarlig meldes CSV kontrakter.
Og NM som er på overtid av overtiden…

1 Like

jeg tror det er noen som tar en “vareprøve” dvs ser hvor mange som vil selge innen for en kurs… må være strategi

Ellers er det rart med det i Solstad, spesielt for 8-10 mnd kunne man se at når det kom en melding en dag, ble det ikke en voldsom oppgang, den bredere oppgangen så man heller dagen etterpå.
Skal ikke se bort fra at vi idag kan få et fornyet løft grunnet gårsdagens melding.

Samtidig som det er tungt når man “vet” at det skal ut millioner av aksjer fortsatt.

Sånn i trading perspektiv altså :wink: Når en kan kjøpe tilbake 70 øre under litt senere på dagen…

Ser den, men her er jeg alt for pinglete og har derfor tapt muligheten til å tjene gode penger på dette siden nyttår. Men, jeg kommer derimot til å sitte trygt og godt i aksjen når den først går- og da er ikke planen min å høste 70 øre pr. aksje- ei heller 7kr

synnes det er go driv jeg… 583000 i omsetning til nå kurs 5.9.

1 Like

Ser for meg at nedsalgene i både Soff og Sioff er ferdig innen desember. I så fall ligger det til rette for et par heftige julekuler hvis markedet ellers holder seg. Typiske case som stiger i desember og første halvdel av januar