Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg synes faktisk at alt dette børsgreiene er helt uforståelig.

Tradere- og roboter virker jo å kunne påvirke kursen raskere og mer effektivt en fundamentale markedsdata, markedsendringer og markedstilpasninger. Det eneste fundamentale som virker å ha særlig betydning er generelle makrotall og dagens regnskapstall- og da særskilt stabile regnskapstall. Alt dette med mindre du er en grønn aksje for da kastet all logikk over bord.

Derfor jeg deler opp mine long investeringer. I slike aksjer som beveger seg litt, som jeg vil sitte long i og ønsker å trade litt i, så har jeg alltid en stamme av aksjer som jeg sitter med uansett. Så kjøper jeg også en pott med tradingaksjer i tillegg. Vekter opp og ned denne alt etter markedet, og får jeg gjort det 15 ganger i løpet av året med 70 øre, så er jo det en fin premie både for meg og han med kurtasjen.

OSEBX står å stanger mot ny ATH og et rundt tall 1200. På 1100 skjedde det samme som i dag. Nesten samtlige tungvektere ligger med rødetall. Trenger nok litt drahjelp når oljen i seg selv ikke er nok til å dra børsen over 1200… Skjer det blir det nok bedre stemning selv for SOFF

Lagt merke til at Q3 er 20% over forventningene for noen av de store i USA. Så tipper vi skal til både 1300 og 1400 :slight_smile:

2 Likes

Jeg skal nok forsøke å tilpasse meg en tilsvarende praksis den dagen jeg har tid til å holde meg oppdatert innenfor flere bransjer og foretak. Men, først skal jeg høste av at SOFF blir re-priset i et revitalisert marked selv om det fortsatt nok er noen år frem til vi når det gunstigste tidspunktet for slik høsting.

1 Like

Oljen jobber seg rolig oppover. Satser på at osebx ender over 1200 og SOFF på 6 i dag. Ligger ut en bekjenden salgsordre i SOFF på 6,4 i tilfelle børsmelding:-)

men john kunne trød aksjen ned i 5.3-5.4 igjen når han ville. ser ut som at han har en avtale om å ikke selge mer enn 50K tilsvarende kan disse bankene ha noe slikt. når volumet er høyt så forsvinner John i tåka…kursen er jo 5.9…detter volumet så er det john som dominerer og kursen går i 5.3-5.4.

vi skulle hatt noen meldinger som du har nevnt Rodjer…det hadde hjelpt på volumet og derav betydningen av john og vi kunne sett kanskje 7 tallet

Notification

Er den noen som gidder å se om jeg ser rett ift. antall handler i perioden frem til kl,0900 idag. DNB viser over 1M aksjer handlet. Er det noe feil- eller kan dette være kryss-handel?

227k aksjer omsatt hos Nordnet

10% er john

vi er tilbake til 5.61

Nesten fascinerende å se viljen til å dumpe ut

han skal bare ut…thats it

Fredriksen kvitter seg med aksjer | Finansavisen

noen har våkna… vet ikke hva som vekte de…kanskje det er forbredelsen til helga

Hvorfor kommer dette salget som en børsmelding? Han har jo solgt mye mer tidligere.

er jo en oppklaring…de skrev jo mye tull i går

Krysser vel en grense, 15%

noe om påkrevd rapportering?

Flagging 15%

og, gidder noen sjekke førhandelen? DNB er fortsatt registrert med godt over 1M aksjer til 6,40+
Forøvrig med samme registrering som ved forrige krysshandel- uten merking for auksjon/Automatch

Ser ut som det gikk ca. 1,4 mill aksjer før start idag.

På snitt kurs cirka 6,20-6,30

1 Like