Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi teller nuller😄

1 Like

Blir lett sånn når 10% pr dag blir en vane​:joy::joy:

Jeg er mest spent på når strikken ryker, for det skjer alltid

Er du tilbake igjen?

Nei, er dessverre ikke det.
Men, uaktuelt å entre nå.

Jeg er også dessverre tilskuer. Backtrading er håpløse greier. Hadde 150k Soff og 150k Sioff tidlig på året. Når tapt gevinst nærmer seg en enebolig så må man sortere litt i tankene. Men flott for alle som klarer å holde, all ære til dere :slight_smile:

Jeg sitter enda inne, men dette er bare usunt - nå kaster nok jeg kortene. Dersom den går videre opp heier jeg hvertfall på alle mann, går den ned blir det nok ny inngang.

2 Likes

Vi er i samme båt da, veldig ergerlig hvertfall så lenge man forutså sterke tider og kurser, men gleder meg også over alle de som satt på videre og som tok sjansen på det.
Jeg sliter alltid med å time riktig gevinst, vinnerne treffer jeg ganske hyppig.
Men, i disse tider er det faktisk viktigere å ikke sitte i de største taperne enn de største vinnerne når man først har kalkulert feil.

Samtidig nå håper jeg at folket ser til å ta gevinst og ikke bli for grådige, sektoren er sterk og det samme er kursene men intet varer evig, 4-500% på kort tid er eksepsjonelt, men ikke greit å miste halvparten av det helelr

1 Like

Halvparten? Det er en uke tilbake i tid det :slight_smile:

Halvparten av gevinst ved å selge nå på 500% versus 250% gevinst om en uke eller to.

Klønete formulert

Jeg har til orientering nå slanket SOFF-porteføljen med ytterligere 20% (27,7kr pr. aksje) for risikoreduksjon, balansering og styrking av min SUBC-portefølje. Neste salgsvurdering gjøres for min del på aksjekurs ca, 40kr, 50 kr. osv. og hvor planen er å sitte igjen med 50k aksjer den dagen vi runder tre-sifret aksjekurs.

Det anføres for ordens skyld at SUBC og SOFF nå ikke skiller seg all verden ift. P/B, og begge med vesentlig lavere enn P/B enn “sammenliknbare” selskaper- men SUBC har ikke gjeld. Som sagt flere ganger tidligere; Denne kan være verdt en utredning. Kanskje vil selskapet dessuten også kunne ende opp med å stå sentralt ift. evt. fusjoner av rederier (SIOFF, Viking…)? Mitt kursmål på SUBC er til orientering 160 kr pr. 4kv22, og 200+ pr. 2023. Potensialet er betydelig- og da med det som etter min vurdering er svært begrenset risiko.

Dette er mine synspunkter- altså intet råd eller noen anbefaling.

Edit:
Det er forøvrig nå kortere vei for SOFF til 100, enn det var fra 5 til 28kr.

6 Likes

Imponert over disiplinen din. Det må jeg si. Blir penger av sånn

Grattis med en fantastisk og forjent reise!

Synd at du ikke fikk med deg mer. Synes du la ned et enormt bra arbeid gjennom spesielt fjoråret. Og tror mange her inne har mye å takke deg for, som kanskje tok valget med å gå inn i Solstad i fjor høst. Håper ditt neste case tar av :slight_smile:

2 Likes

Takk for det.
Ja, hadde nok fortjent mer, men kan kun takke meg selv for at så ikke skjedde, samtidig kjekt om andre har lykkes pga noe av det jeg har bidratt med her og andre steder.
Det samme skjedde med meg i Nel, AZT og Pho også, så ikke noe nytt fenomen :joy: Forsåvidt også i eiof og havila også.
Så står Hudl, Observe og AstroCast på vent.

De får starte en spleis når kursen passerer NOK 50 :joy: :joy:

1 Like

Jo, takk for det!

Reisen er jo på ingen måte slutt, men det er altså utrolig deilig å;

  • ha fått rett i tidligere vurderinger og spekulasjoner
  • ha fått cash til å påstarte flere nye spennende reiser
  • kunne fastslå at resterende SOFF-aksjer er ren gevinst
  • ha funnet en hobby som nå hele familien har glede av

Nå skal offshore få seile litt i fred en stund (uten kjøp/salg), for nå har jeg til hensikt å finne SOFF v2 (Om vi kanskje ikke allerede har funnet den :wink: )

3 Likes

Tror den er funnet :laughing:

Oj se på astrocast, falt på lav kurs fra 200,- håper du ikke har for høy inngang, men igjen dette er jo rakett materiale, nesten ikke omsetning på vei ned, da skal det lite til at den går rett opp igjen også. Tror du den har truffet en bunn her? Var det ikke snakk om en notering i France også?

Vær forsiktig der inntil Ipo er klar, de skal noteres også i paris og det kommer en stor emisjon.
Jeg har lite der og kurs vel rundt 8, men den kan bli rakett.
Følger den.

Men, vi må diskutere Soff her :laughing:

Selger ikke en aksje i Soff enda!

3 Likes

Vil tro ledelsen har veldig gode grunner til å drive opp kursen før en notering da, de har jo tross alt mye aksjer der selv og vil bli veldig utvannet på denne kursen. Og denne kursen er kanskje ikke helt reel heller, med tanke på at Verdivurdering før ipo var mye høyere og den er solgt ned på minimal omsetning. Tviler sterkt på at palantir og grundere lar seg vanne ut her nede. Men ska se mer på caset, leste bare kjapt her nå. Takk for advarsel.