Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

LPS har aksjekjøpsopsjoner knyttet til akjseantallet ved rekon, så han er i hvert fall ikke hypp på emi før disse er utløst

Etter vanlige solemerker, skal vi få en korreksjon snart. Eller rettere sagt, burde hatt allerede. Mange faktorer som teller inn her, men korreksjonen kommer. Spørsmålet er jo om den lar seg “time” og hvor stor den blir før man skal videre opp. Jeg tror dette er første del av en større oppgang. Nå ser vi effekten av en derisk av sektoren. Rodjer var jo tidlig ute som vanlig med sine fremtidsutsikter for sektoren. Nå, et år etterpå, kommer de store investorer etter. Det neste steget på denne stigen vil vel, for Solstad sin del, være å komme med tall som gjør de i stand til å betjene gjeld. Q2-Q3? Mange har regnet på verdien til Solstad i et senario der de betjener gjelden, og da er verdien vesentlig høyere enn i dag.
Vi har fortsatt mange triggere fremover:
Avklaring på Maximus, gode kontrakter, gode regnskapstall, Windstaller, medias fokus/flere bjellesauer, reaktivering av flere båter osv.
Jeg tror det kommer en reaksjon, men spørsmålet er om man skal prøve å time, eller være med ned og opp igjen. Eller som andre her er inne på, finne seg nye case man har like stor/mer tro på og fordele risiko.
Synes det er et svært matnyttig forum vi har her inne med konstruktive og respektfulle kommentarer ovenfor hverandre.
Jeg har ikke kommet frem til om jeg vil sikre noe ennå, men gjør en løpende vurdering. På lang sikt tror jeg det ofte lønner seg å sitte stille om man har tro på selskapet.

2 Likes

hei rodjer. ja det har hvert en fantastisk reise til nå. ser ut som aksjen går i metning nå og vi får en sakte rekyl.
…men langsiktig så skal vi opp videre. men vi får nok en dump nå…
ja herlig å se 400% avkastning. har aldri hvert borti dette før :cowboy_hat_face:

… men regner med at vi avslutter dagen rundt 27.5… dette er mine tanker. har lagt in kjøp på 25

Avslutter over 30 idag, se på kurs omtrent 13.30-14.00;)

ja da skal jeg følge med… men det vil i så fall være extremt.
jeg er litt konservativ

Hodler og har diamonds hands.

1 Like

Når man ser ekstremt prisutvikling for flere dager mens markedsindeksen har vært blodrød betyr det at store kjøperne er i marked og ovetar akjsekene fra småaksjenærene! Det betyr rett å slett at aksje er for bilig, tror jeg!
Forresten, man kan selge nå og vente for neste korreksjon som kommer snart!

Når da?

Mener ikke må man nødvendigvis selge nå! Min mening er at neste stasjon er rund 30 nok for et stund og da skal vi oppleve noe korreksjoner! Så hvis noe vil kan selge nå over 28.5 og vente for kommende korreksjon!

Det ble sagt på 10, 15, 20 også. En korreksjon kommer, men når og i hvilket omfang får vi bare vente på

1 Like

Som sagt forventer jeg at SOFF pris skal stoppe i 30 ish område for å få kraft for neste kjempeutviklingen! Vanskelig å si når! Vanskelig å si jeg er rett fordi min mening er basert på min oppfatning om siste månadene!

1 Like

Blir over 100mill omsetning idag og

Markedsverdien til SOFF nå er 2,2 milliarder.

Med gjelda?

Hadde ikke kjøpt SOFF om var veldig opptatt av gjelden. Betjeningsevne derimot er mer relevant.

Slik som denne jobber nå, er det større sannsynlig for at den banker gjennom 30 enn å dippe.

1 Like

14.00 raidet begynt:)

Jeg eier Soff og har troa på den skal opp, men å si at mekedsverdien er 2,2 mrd uten å ta med gjelda er unødvendig haussing imo.

ser ut som at du får rett

Haussing faktisk.