Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ok, kall det villedning, pynting da

mCap= 2,242 MMNOK pt. hvilket tilsvarer P/B=0,81, men hvor man samtidig kan forvente at dette snart bedres vesentlig ifm. oppskrivninger.

Det kan vel knappest kalles haussing Ä benevne mCap som markedsverdi, og i alle fall ikke nÄr man opererer med P/B mindre enn 1!?


Godt det ikke bare er meg da.

Jeg synes det, framstÄr hinsides lavt ut nÄr man ikke tar med gjelda. Men vi skal fortsatt opp med rater og fortsatt opp med inntjening, Soff er ikke friskmeldt enda, men det tror jeg den blir og derfor tror jeg den skal videre opp.

2 Likes

Du skjĂžnner hva jeg mener aksjewonka. HĂ„per jeg hvert fall

1 Like

ForstÄr hva du mener. Er uenig likevel. Vi sitter punktum.

Du mener nok enterprise value (EV), og ja den er mye hĂžyere

1 Like

Det var ikke poenget, men legger den dĂžd:)

1 Like

Ser blokken pÄ 30 er redusert med 1/5 ikke rare volum opp. Vet jo aldri med isberg.

NĂ„ kom det et lite trykk

Tenk at denne stod i 14 for bare litt over en uke siden

3 Likes

Hadde ett siste ĂŠrlig push over 30, gikk ikke idag, men hva gjĂžr vel det denne uka?:slight_smile:

2 Likes

Ser det ligger 130 000 sell pÄ 30,00, kanskje de fÄr en smell i Äpning i morgen.

Kan ogsÄ vÊre usa blir grÞnn og sentimentet pÄ bÞrsen blir bedre.

American Shipping ASA (“AMSC” or the “Company”) is pleased to announce its
purchase of the offshore construction vessel Normand Maximus from Maximus
Limited, a company controlled by its secured lenders (the “Transaction”). In
conjunction with the Transaction AMSC will enter into a long-term bareboat
agreement with a subsidiary of leading offshore services provider Solstad
Offshore ASA (“Solstad”).Total purchase price for the vessel is about USD 157 million and the Company expects to take delivery in Q4 2022

1 Like

Sale of “Normand Maximus” | Bareboat charter agreement signed

RĂžkke ordner opp og pynter brura. Selger han for hundrelappen om noen uker?

Hvor hĂžyt skal vi i morgen? 5 Ă„rs kontrakt, med 5 pluss 5 Ă„r opsjoner. Kan vi se 50-60 kr i morgen?

1 Like

Mmm, og dette m Ă„ jo ha vĂŠrt et forhold som ville vĂŠre til hinder for evt. fusjoner. NĂ„ er saken lĂžst, og det blir spennende Ă„ se hva som skjer videre. Da var vel ikke denne oppgangen tilferldig- ikke sikkert heller ikke over

1 Like

«AMSC har allerede inngÄtt en langsiktig bareboat- avtale for bÄten med et datterselskap av Solstad Offshore.»

Betyr ikke dette at NM har gÄtt fra Ä vÊre 25% Soff sin inkludert gjeldsgaranti for hele bÄten til Ä vÊre utleid uten mannskap til Soff som da vil tjene/tape pÄ driften alt etter rate i forhold til leasingraten til amsc?

Virker pÄ meg som de har fjernet gjeldsrisikoen i bytte mot risiko mht ratene og der vet Soff best hva som kan oppnÄs. Virker jo genialt

1 Like