Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er riktig, og dette betyr nok at DNB har bidratt til at Maximus LTD nok er taperen her, slik vi snakket om i fjor

2 Likes

Glory glory Lars Peder solstad!

3 Likes

Forklarer oppgangen.

Det høres sprøtt ut, men dagen har altså endelig kommet for avklaringen om NM. Dette har vi ventet på! Nå er det bare å lene seg tilbake.

2 Likes

Er vel ikke helt slik. Det er SOFF som leier båten på 5+5. Fra å eie (avskrivende) 25% så eier de vel nå ingenting men får alle inntekter. Så fortsatt en gullgod avtale. Men ikke helt uten risk

Problemet var jo at Soff var garantist for hele båten mot NM ltd srt er nå løst uten at de må ta opp lån

1 Like

Står det ikke at de har ett gjenstående krav på 158 mill USD? Men som nå ikke forfaller før 2024? Mulig jeg misforstod den linja.

Misforstå meg rett, det er kjempepositivt. Men det er ikke en kontrakt på 5+5 år med inntekter for SOFF. Men det kommer!

Nei den har ikke kontrakt når den overleveres i Q4 men LPS dier at de har stor interesse for båten. Dette hadde nok ikke Soff gjort uten at de var 99% sikre

3 Likes

Tror vi er enige!

1 Like

Det ligger bedre info på solstad.com enn det som frrmkommer på FA

Bra forklart i denne artikkelen.

1 Like

Røkke fikk skipet billig :slight_smile:

Det forklarer jo kursøkningen. Gratulerer til SOFF.

Ikke tull engang, sykt billig!

Men, da kom det til en avklaring som flere av oss har hevdet hardnakket i snart 1,5 år.
Hva tenker vår venn Henriksen nå mon tro

1 Like

At han kan kjøpe seg inn. NM risikoen er borte.

:thinking:blir det sellda i morgen med Spetalenx2 i spissen eller :rocket:

Utgang i dag gjør litt vondt må jeg innrømme :sweat_smile:

Dette er jo genialt av Røkke som sikrer inntekter til sitt amsc og fjernet en ekstern urokilde til sitt Soff

Eneste usikre nå er rate for Soff kontra raten de betaler til amsc

Det starter nok opp i morgen, men er usikker på hva som skjer videre. Virker som noen har frontrunnet dette, og avtalen er ikke ekstraordinært god med den kjøpsprisen. Men mulig jeg er farget av å ikke ha aksjer

Gratulerer…. Sier ikke mer til alle som har holdt!

1 Like

Dette fjerner/reduserer en betydelig risiko befestet selskapet, hvilket utelukkende er positivt.

Lukter frontrunning her. Men SOFF er ikke det eneste selskapet som har erfart inngang fra «hjørnesteinsinvestorer». Grei disguise Det.