Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

07/06/22 [LOKE VIKING](javascript:void(0):wink: Bluewater All Duties (Hawene Brim FPSO), 4 days firm + D/D 10 11/06/22 GBP 175000

Kan denne raten stemme?

4 Likes

Jepp, bikka to millioner NOK nå! Stod i artikkelen i FA at de erfarte at Loke fikk over to millioner så stemmer nok det.

2 Likes

Liten korreksjon etter test av 50kr. Sundt!

Tenker at vi kanskje skal «så langt ned» som til 42 ish. Vi får se. Er nok mange som sikrer gevinst her oppe - ser bla at Magne Hystad (som kjøpte masse under 10 men også på veien opp) reduserer ganske så bra i disse dager :innocent:

Nei det tror jeg ikke.

Magne H har nok utlånsaksjer for shorting og litt ekstra inntekt.

Holder det scenarioet (ned til 42) åpent så det ikke kommer overraskende. En skikkelig pust i bakken er ikke å forakte. SOFF har virkelig gått over all forventning i våres. Helt vanvittig faktisk.

1 Like
2 Likes

https://www.tradewindsnews.com/news/-charterers-concerned-no-slack-in-system-as-psv-lay-up-list-falls-to-single-digits/2-1-1234002

Ja nå er det snart bare Solstad som har båter igjen i opplag… Skulle veldig gjerne hatt de i spotten nå.

Vessel Date BHP DECK DP Port
[KAILASH](javascript:void(0):wink: 12/10/15 5400 680 None LEIRVIK
[NORMAND AURORA](javascript:void(0):wink: 30/05/20 10196 966 II HAUGESUND
[NORMAND CORONA](javascript:void(0):wink: 23/08/15 8991 941 II HUSOYE
[NORMAND SIRA](javascript:void(0):wink: 22/12/17 7023 729 II ÅLESUND
[SKANDI CAPTAIN](javascript:void(0):wink: 18/05/20 6472 683 II BERGEN
1 Like

Av dei er det nok egentleg bare Aurora som kjem ut av opplag. Kanskje eventuelt om ei stund at Corona kjem

A.Lunde har nevnt det tidligere og jeg tror han har rett, det er mangel på verftskapasitet som gjør at Aurora ikke er tatt ut

Har det kommet konkret informasjon fra SOFF om hvilke fartøy som slippes fra opplag i bestemt rekkefølge?

Spørsmål besvart— :point_up: :point_up_2:

Nei, men det er noko eg tipper ut ifrå kostnad og verftskapasitet på aktivering. Går mykje raskare å aktivere Aurora enn Corona vil eg tru

1 Like

LPS har i utgangspunktet sagt at alle båter som tas ut av opplag skal ha en lang kontraKT Å GÅ TIL, MEN DET KAN NOK REVURDERES FOR aURORA SLIK SPOTTEN og fremtidsutsiktene er nå. Corona er litt verre, den blir dyr å få igang og der tror jeg de evt vil ha kontrakt på et par år før de tar den ut

1 Like

Tok meg en ekstra post på 46,20

Det er ca 6 dager på Sapphire mellom jobben nå og jobben for Jumbo, med litt flaks klarer den å klemme inn noen dager der…men da skal man ha litt flaks.

Både SOFF og SIOF har tilsynelatende fulgt det samme mønsteret de siste par ukene; kurs opp den ene dagen og ned den neste. Er det mye trading med gevinssikring, og kan vi forvente et byks oppover igjen, siden inntektene bare synes å gå en vei.

Er det disse jobbene du tenker kan skvises inn?
NEW OMC
R/M Seafox II (1 x AHT), D/D 14
15/06/22

27/05/22 OMC
R/M Valaris Viking (1 x AHTS), D/D 14
09/06/22 - 10/06/22

Ja men det skal egentlig ikke gå-men det KAN være at det er så kritisk med båter at de deler opp jobben mellom båter som kommer/går-men som sagt, det skal egentlig ikke gå. Kan jo være de trenger et par dager på vask og m annskapsbytte eller noe også før Jumbojobben

2 Likes