Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ser jo bra ut det at alle ATHS er tatt. Artig at kursen går motsatt av spot. PSV på 86% er jo bra også. Ser ikke ut som om det kommer melding denne fredagen i allefall.

1 Like

Føler vi er ved et punkt i SOFF hvor det enten bikker hardt ned eller hardt opp. Lener meg mot det siste.

har det blitt noe handel eller satser du på at det går enda lavere?

Spot er litt priset inn og Soff har knapt båter der, Viking går jo mer nå naturlig nok

1 Like

Nei ikke i dag. Har vært opptatt. Kanskje no på slutten.

tett på 40 nå… var ikke akkurat hva jeg så for meg for noen dager siden. tanken min er nå å ha noe hold pga, det siger nedover og vi har ikke fått feste enda

Tenker i grunn det samme. Det vi ser nå er dessuten bare usikkerheten i markedet som snakker.

Ja, tror og at noen prøver å riste ut nervøse aksjonærer, og tror nok at den kan bli pushet lenger ned, men alt tilsier at den skal videre opp på grunn av rateøkninger, stramt marked, nye kontrakter på bedre rater og en god del flere skip som er godt posisjonert tidsmessig framover i forhold til kontraktsutløp for å få nye kontrakter med enda bedre rater.

3 Likes

solstad har et potensiale til å gå mye mer ned…men vi får se. kjøpt litt i forsikring/bankaksjer, men alt går ned

SIOFF og SOFF har fulgt hverandre relativt tett de siste dagene men i dag er de motsatt vei. Understøtter at noen selger / shorter / pusher SOFF ned.

Det er akkurat det jeg sitter og ser på jeg også HP Bjørn. Vi så det samme fra 19 kr og ned til 13 kr, før det blåste oppover. OlaD - ja fair pris er vel rundt 36 regnet jeg meg fram til, men med skipsverdier og rater slik som nå, så må en jo regne inn framtidsutsikter også. Så for min del blir jeg ikke forundret om vi faller til 33 kr og så gjerne blåser oppover til 70-80 kr framover.

1 Like

I hourly chart ligger vi og hviler / balanserer på MA100. Det er rom for en test av MA200 i dette chartet. (34-36 en plass).

EDIT: ett uromoment er at denne toppen er påfallende lik den vi hadde i mars. Da falt vi gjennom MA100 og møtte støtte i MA200 som vi senere falt gjennom flr den skjøt fart fra 13kr. Om vi får en lignende utvikling nå blir jo spennende å se.

1 Like

image

Dette er bildet mitt nå. Tar nok stilling til å lette på noen posisjoner om kort tid. Dra hjelp får vi nok ikke fra USA og mye kan skje over helgen -

Edit: Jeg er ikke “svett” mht. SOFF da fallet er bredt. Men man trenger ikke bli med lengre ned om vi ender opp der.

Ja det ligner forrige situasjon, så tenker det er algoritme basert. Tenker at en dag med høyt volum vil blåse aksjen gjennom taket. Nå er vi jo på rundt 1.5 mill i volum, for litt tilbake var vi vel rundt 7 mill i dagsvolum. Men vi får se. Er kun inne med gevinstpenger både i SIOFF og SOFF.

Ja rødt på hele linjen. Ja kan være lurt å selge seg ned noe under en slik utvikling. Føler vi har ikke noe feste enda.
kanskje rundt 36kr så kan det stoppe opp. jeg er ikke sikker.
Det at det blir en rekyl på et eller annet tidspkt det har jeg tro på, spesielt med den utviklingen det har hvert på ratene.

1 Like

Ser ut som at det kan snu litt nå… Mer aktivitet på kjøpssiden.

1 Like

helt klart. men vi får se

la in kjøp på 40.8… 5000k…men skjult

men klarte ikke å holde igjen og kjøpte på 41.3 :cowboy_hat_face:

2 Likes

men inn til videre…så ender vi lett over 41kr i dag.