Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er jo bare å se på aksjonærlisten og volumene som fremkommer der.

helt klart små aksjonerer som har handlet. de store har vært fort inn og fort ut

Solstad skal opp! Dette basert på akkurat samme argumentasjon som mange av oss prediket i fjor- og året før, men nå har vi mer kunnskap og vesentlig mindre usikkerhet/risiko.

Jepp, nettopp.

Men, det gjør ikke caset mindre bra av den grunn, tvert imot siden situasjonen er så lys for selskapet så vil flere institusjonelle investorer komme til nå etterhvert.

Men, det er hvertfall mitt inntrykk at kursen i det store har vært og drives av de mindre krydret med tradere og enkelt investorer med tyngde

Mye om og hvis og hvem her nå😄 Soff skal myyyye jøyere hvis ratene dekker lånet, det er det hrle veddemålet består av🤓 første indikasjon blir q2-3 i år men viktigst i 23

3 Likes

Om oppgangen har vært drevet av småsparere vurderer jeg ikke dette som bra. Hva skjedde med Nel som det trekkes paralleller til.

Merk at jeg sier ikke mot at kursen skal høyere, gir bare utrykk for at jeg personlig har et problem med å vite om dagens kurs er høy, passe eller svinbillig

Blir ikke helt riktig å sammenligne de to casene opp mot hverandre på akkurat dette framover.
Nel lever av emisjoner og har vel drevet i snart 10 år nå uten å tjene penger.
Solstad Offshore vil garantert tjene penger framover, spørsmålet er hvor mye og hvor lenge.

Soff er i en helt annen situasjon, men jeg er selvsagt overbevist om at det var oss småsparere som sparket igang oppgangen og dro den høyt.

Det er vanskelig ja. Med forbehold om at kursen i stor grad bæres av småsparere så ser vi nok 20 tallet om kort tid. Det er den eneste rasjonelle predikasjon.

svaret er lenge… man har ikke tenkt å legge ned aktiviteten i nordsjøen… derimot skal den økes

Ja, og det kan være en absolutt mulighet.
Men, vi kan håpe at flere større nå snart begynner å laste på disse kursene.

ja… trist men kan lett ende der før vi ser en økonomi i pluss for solstad

Tror mer på 10 tallet om ikke enda lengre med.

hvorfor?

Hvorfor ikke?

Ta en titt på Havila sin kjøp/salgs liste idag, knapt et firma navn, nesten utelukkende privatpersoner

da må jeg begynne samle tomflasker for jeg ønsker å være klar når den dagen kommer:-)

Ingen tro på 10 tallet lengre, den tiden er forbi.
20 tallet er nok bunn, ganske trygg på det.

Men du er flink på TA, hva sier den nå på 29?

Havila blir også feil å sammenligne med. Det har vært pump and dump objekt i over et år. Med betydelig mindre omsetting enn SOFF.

Ikke uenig i at vi er mange småsparere, men det har jo du Rodjer mye av æren for. Det er ment som et komplement. Mange som hørte på deg i fjor har jo tross alt tjent mye penger, selv om vi er mye ned siste tiden.

1 Like