Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er det jo helt normalt at det er

Ser ikke ut til at vi får noen reprise av Hemen-sagaen… Jeg antar at DNB har regnet med at forventninger til Q2 vil skape et godt klima for å selge aksjer (mange vil inn før tallene), og så vil de selge hardt 18. august og dagene etterpå. Når frykten for DNB senker seg litt, vil grådigheten ta over. Jeg forventer fortsatt rally før Q2. Noen må bare tenne raketten, så vil alle gjerdesitterne hoppe på. Vi så tendenser i forrige uke, med det kraftige rallyet opp til 36+ kr.

Syntes selv det er tidlig å konkludere med hvordan kursen kommer til å utvikle seg. Jeg skulle ønske volumet var høyere enn nå.

Jeg tror du kan få helt rett, men er som @aksjewonka litt usikker slik volumet er pt.

Tror ikke det vil skje noe før ett par dager før 18

Kan se ut som 30 holder godt. Lavt volum uten at det siger nedover er iaf ikke negativt. Blir spennende de neste dager og uker hvor vi skal…!

1 Like

Det er, slik jeg ser det, ingen grunn til at 2Q og forventninger til 3Q ikke skal kunne gi tilsvarende bevegelser som ved 1Q. Tvert imot. Da starten ferden en ukes tid i forkant.

1 Like

Nå tar volumet seg opp pluss kursen rører på seg . Omsettingen er doblet på noen timer.
Dette er spennende! Over de neste dagene får vi kanskje bedre føling på hvordan hvordan kursen vil påvirkes av DNB…

Kan du ikke selge DNO med fet gevinst og booste SOFF for oss med 120k kjøpt på best? :D:D:D

1 Like

Det frister, men jeg må se ann responsen:-)

Edit: Kan ikke kaste DNO kortene helt enda. På torsdag etter Q2 kanskje.

Er litt tett tilsalgs også, men det kan endre seg raskt
image

Sale of vessel

Jeg lurer på om hvorfor DNB selger akkurat nå men ikke etter 18 august mens generelt føllelse er at Q2 skal være ganske bra!?:roll_eyes::thinking:

Hei “Bigboy”…hva om…
1: hvorfor kjøper ikke aker aksjene?
2: hvorfor kjøper ikke solstad aksjene?
3: Hvorfor kjøper ikke Kistefoss aksjene?

hvorfor selges aksjene på det åpne markedet…og like foran Q2…og hvorfor selges det ned så raskt?

dvs. hvorfor har ingen interesse for aksjene like i forkant av q2?

neste spørsmål…hvorfor selger ikke samtlige? :cowboy_hat_face:

er det noe avtalt spill mellom aktørene…verden er liten…

Her er det stort rom for spekulasjon da variablene er mange. Selv gidder jeg ikke bruke så mye tid på det, får ikke svar med det første - tror jeg. Uansett, jeg støtter meg til hypotesen om at nok er nok, børsmiljøet i Soff er betydelig bedre enn det var og således enklere for DNB å selge aksjer- om det er det dem vil.

2 Likes

sant. men siden DNB med Giek har holdt livet i dette selskapet så er det naturlig å lage til en ordning slik at solstad familien kommer sterkere inn. viktigt å ikke utvanne de som driver og står for selskapet.
selvsagt som nummer 2 så ser jeg Røkke som har flere ankerhandlere + maximus som han kunne dratt inn i solstad…bare tanker.

1 Like

Solstad kan nok ikke øke uten videre, de har opsjon allerede på betydelig antall aksjer til ca 5kr så det er heller ingen grunn til at de skal kjøpe på 30

de kan låne på oppsjonen de har. verdien er rundt 30-3=27 kr pr aksje og med 10% av solstad så snakker vi om mye egen kapital som ligger skjult her.

jeg har tro på solstad familjen :+1:

2 Likes

Begge sentiment og fundament ser lovende bra ut for SOFF. Jeg har ikke så mye bekymring om det. Bare fatter jeg ikke DNBs salgstidspunkt.
Forresten som andre sa kan man ha mange spekulsjoner som rett og slett spiller ingen rolle. Man bør stå over fundument og sentiment analyser enn speklasjoner!

2 Likes

Oppdatert med dagens meldinger

7 Likes

Drypper det noe på SOFF her? Aker BP skal investere 150 milliarder.
Trell og Trine er første par ut: Aker BP med bølge av utbyggingsplaner – E24