Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

er det noen plass man kan lese ut gjeldende salg…dvs hvem som kjøper/selger i øyeblikket?

Med insider og insider pluss så kan du hver dag se hvem som selger og kjøper (også over/under flaggegrenser). Dog med den vanlige forsinkelsen på 2-3 dager. :+1:

EDIT: hvis du tenkte på å se hvilket meglerhus som kjøper/selger (slik det var før) så er vel dette tatt vekk (iaf for deg og meg og den vanlige mann i gata). :sweat_smile:

1 Like

Normand Sira solgt, skal ombygges for kunde i Brasil- ikke børsmeldt men kommer nok straks. Da har ikke Soff flere eldre/mindre psver i opplag i Nordsjøen​:norway::partying_face:

4 Likes

Woops, lå dette feil;) (dette var noen sluttsedler som skulle i privat tråd).

2 Likes

Ekspertene strides Den store OLJE-tråden 🛢 - #4854 av aksjewonka

Mye ledig AHTS i nordsjøen nå. Solstad er “heldige” som har pågående jobber inntil det bedres. Hell i uhell også for Sirius at reparasjon ble i en litt stille periode. Lover bra for q3.

1 Like

Ifølge aksjonærlistene her inne på TI har DNB solgt SOFF aksjer siden onsdag 27.juli (startet med 34K) denne dagen og frem til og med flaggingen har de da kvittet seg med ca. 1.2M aksjer. Så er spørsmålet om de fortsetter nå etter flaggingen eller ei - det får vi svaret på på onsdagens lister (imorgen 9.8 vises flaggingen).

Jeg tror nedsalget fortsetter og at dette kan isåfall ta opp mot 1mnd gitt at de legger seg på 350-400K per dag fremover i 4-5 uker.

Jeg ser også at det er aktører som kjøper - bl.a Otto Rongvær med +400K forrige onsdag. Hans beholdnings-profil / utvikling viser imidlertid litt trader-tendenser så usikker på hvor lenge han tenker å sitte.

Konklusjonen min enn så lenge er å se det hele an litt generelt. Forventer for SOFF sin del en snarlig test av MA100 og 26-28 en plass. For markedet ellers virker det som olje og energi er i en avkjølingsfase og samfunnet/makro viser generelt tendens til lavere behov og forbruk - enten pga resesjon eller risiko & frykt for nye nedstengninger. De siste årene viser at oppblussing av virus/smitte ofte skjer i økende grad utover høsten. Denne høsten blir jo også en slags syretest på hvor motstandsdyktig samfunnet er / har blitt etter div tiltak, vaksinering m.m.

Vanskelig og uavklart men velger å sitte med en relativt stor beholdning cash.

Lykke til alle sammen!

1 Like

Såvidt jeg kan se er han registrert med 38 handler(kjøp/salg) i Solstad hittil i 2022

OT er mye trader ja men allikevel betryggende han kjøper så tungt på disse nivåene imho

Det kan tenkes. Antall handler er en ting men størrelsene på handlene en annen. Det er denne grafen jeg siktet til i mitt innlegg (trodde først grafen representerte en mye kortere tidslinje enn ca. 19-20mnd som den later til å vise):

Den viser at det har svingt noe mellom ca. 1.050.000 og ca. 200.000 aksjer.

Subsea7

SUBC-analyse stikk i strid med mine forventninger til fremtiden. Det blir spennende å se hvem som får rett!

1 Like

Syntes Solstad kursen holder seg bra.

Mange selskap inne offshore, olje og oljerelatert har steget mye seneste månedene, ikke uten grunn.
Jeg stilte spm tidligere, hva er fair prising, jeg sliter med å helt se hva den er på alle disse selskapene inkludert Soff etter voldsom oppgang.
Men, dette er et kraftig kutt i Subc, er det hold i det mon tro, eller er det meglerhorene som skriker ut nå for selv å posisjonere seg?

Blir spennende å følge dette framover om man er inne eller ute.

Enig. Solstad holder seg bra mtp flagging. Tror dog ikke at DNB selger mye på en dag som i dag.
Tydeligvis delte meninger om markedet fremover, men ikke veldig mange som mener det samme som dette meglerhuset. De er åpenbart i undertall heldigvis. Litt av svaret får vi nå i q2 og ikke minst q3. Både med resultatene og guiding.

DNB ser ut til å selge på en medgjørlig måte og vil sikkert avpasse salg ift hovedretningen på kursen.

Contract extension for PSV Normand Searcher

7 Likes

Dette det blir penger av,lange kontrakter.

1 Like

Det kommer jo an på vilkårene. Vi får håpe at det ligger inne markedsjusterte priser på opsjonene.