Drypper på mange. Hovudfokuset bør ikkje været på at SOFF skal få noko her, men dette gjer at markedet blir pressa enda litt meir. Viktigaste ein kan ta med seg frå denne artikkelen er antal PUD som Aker BP skal levere i år. Heile 15 stk bare frå Aker BP. Tenk på kor mange som kjem frå Equinor, Vår, Wintershall, Petoro og andre. Så er det liknande på UK side også
Akso og Sub7 er nok aktuelle og kan fort dryppe på Soff ja
Satan, tørket volumet helt ut her.
Det er vel ikke så mange, undertegnede inkludert, som forstår greien med DNB.
Registrerer at DNB har roet / stanset / pauset nedsalget etter flaggingen.
Mens handelen på ulike “meglerkontoer” øker.
Litt interessant dersom de bare skulle under 10%. Eller om de nå venter på bedre priser for å gjenoppta salg.
Jeg tror ikke DNB har i oppdrag/intensjon å torpedere Soff kursen og således kan shorten som er satt være årsak til at de har pauset salget
Tror heller ikke dem dumper - om det vil selge. Liker dog ikke at volumet tørker inn. I dag er en bra børs dag.
Der var det jammen en som tok 100k i et jafs- og pyntet litt på kursen
Tipper du treffer spikeren på hodet her. Regner med at det er noe likt når Hemen solgte, om jeg ikke husker feil så ble det ikke solgt under 5 kr
Den var vel nede i 4,4 ish intradag på det laveste under deres nedsalg, men ja, de ville ikke helelr torpedere kursen totalt, men de senket den betydelige prosenter over salgsperioden likevel om jeg ikke husker feil
du husker rett og omsetningen var ned mot ca.800000 kr for en dag…
Økende volum og kurs. Nå blir det spennende å følge med på aksjonærlisten.
https://newsweb.oslobors.no/message/568389
« GEOS has enjoyed a good second quarter, with high utilization and increasing rates. So far, it has achieved 100 per cent utilization on the fleet in third quarter, at attractive rates.
The Company is very pleased with having one vessel (Energy Empress/Energy Duchess) chartered out on a long-term basis to a first-class charterer. The time-charter generates stable source of income at attractive rates for the Company, and allows more flexibility in terms of chartering strategy for the remaining vessels in the fleet».
DET blir spennende!
Solstad Offshore 2Q 2022 presentation:
Date: Friday, August 19th, 2022
Time: 09:00 a.m. CEST
Format: Live webcast
Language: English
Link: https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220819_7/
Enig, tenker på antydninger fra Lars Peder angående oppskriving av flåten og utsiktene for resten av året, blant annet.
Edit: Har økt beholdningen i Soff med 25% de siste dagene.
Oppskriving og valuta er jokerne neste uke. Jeg er fullasta.
Navigator er nå på vei til Las Palmas, og er såldes ferdig med sitt prosjektarbeid utenfor V.Afrika.
Vanker det snarlig ny kontraktsmelding på denne 350MTonneren ?
Pareto tar i dag opp dekning av PRS, kursmål 455 kr. Antakelig derfor den er opp 17%. Regner med det også blir tatt opp dekning på SOFF fra flere meglerhus når Q2 blir lagt fram. Det vil nok gi en liknende boost.
Gikk inn såvidt igjen nå på 32 tallet. Vurderer å kjøpe en del mer. Føles jo veldig høyt i og med den kostet 6 kr for ikke så lenge siden. Men tror dere den skal langt videre ? Over 100 lissom?