Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Men ligger det an til noen overraskelser resultatmessig? Har ikke selskapet vært ganske transparente på kontraktsslutningene, og således gjort det lett for markedet å regne seg frem til resultat?

Pareto har fulgt SOFF lenge, og har analyser med heftige parametere, men de ønsker nok bekreftelse med harde tall på at det går veien. Jeg tror de tar opp dekning torsdag.

1 Like

Contracts for AHTS’s in Norway and Brazil

7 Likes

Hvem har solgt SOFF i dag rett før Q2 :roll_eyes::thinking:!?

Noen som vet mer enn oss andre?

De vet nok snarere mindre. Vi skal nok snart en del opp nå

2 Likes

Det lukter ikke whispers av handelen,så ingen grunn til bekymring på nedsiden.

Jeg synes man bør nøyaktig se på pris enderingen (trenden) i morgen. Vanligvis går det opp rett før en positive kvartalrapport. Ellers kan det være noe grunn for bekymring, tror jeg!

Mener du det!? Håper du er rett!:pray::blush:

Under 1m aksjer for dagen. Det er kun store gutter som i så fall ville fått nyss om noe og da ville nok omsetningen vært en del høyere

Edit: det har så vidt jeg tidligere har registrert ikke vært tegn på dette i denne aksjen

2 Likes

Akkurat.

Høres bra ut! :+1:

Min vurdering er at det er ganske sikkert betydelig bedre resultat i Q2 enn Q1; men ser jeg ikke denne optimisme i marked ennå!
Det bør vi forhåpentligvis se noe prisutvikling i morgen!:crossed_fingers:

Etter å ha fulgt selskapet siden november 2020, har jeg kun ved en anledning tenkt den tanken og da er vi tilbake til årsskiftet 20/21.
Voldsom stigning på ettermiddag uten grunn, melding morgenen etter om kontrakt.

Utover dette mener jeg vi aldri har kunne se tegn til lekkasjer i soff hverken i forkant av meldinger eller q presentasjoner

5 Likes

Grei avslutning i SOFF. Valgte å kjøpe endel mellom 30 og 31 idag. Synes dette nivået holder godt og vi har vendt opp herfra 2 ganger nå. Er først og fremst tenkt som en liten gamble på positivitet ifm Q2 og alle posisjoner nå om dagen er relativt kortsiktige så regner ikke med å sitte mer enn et par-tre dager. 🫣😎

Lykke til!

3 Likes

Kjøpte meg opp litt selv idag👍

1 Like

Tilbudsplikt utløses ved 1/3 eierskap: Lov om verdipapirhandel (verdipapirhandelloven) - Kapittel 6. Tilbudsplikt og frivillige tilbud ved oppkjøp - Lovdata

Rigges bruden gjennom DNB nedsalg? F.eks. at noen kjøper posten til Aker + DNB, og ender såvidt under 33%? Alternativt Røkke selv? Og kan en slik transaksjon ha vært forhindret fra å skje direkte tidligere pga. innsideinformasjon, men legalt når katten er ute av sekken fredag?

2 Likes

En slik “katt” (les: innsideinfo) kan f.eks. være kjennskap til oppskrivinger.

Men dersom en slik transaksjon skal være ulovlig, er det fordi en av partene offisielt ikke har innsideinformasjonen. Dersom begge sitter på infoen, har de antakelig lov å handle (?). Det utelukker antakelig Røkke + DNB, som jeg antar begge regnes som insiders.

Men det utelukker ikke Kistefos, som ikke er insider.

1 Like
2 Likes

Skal man tolke semantikken i oppslaget, så opplever jeg at Sveaas og Kistefoss kunne ha vært enda mer optimistiske. Eller det motsatte, at han vet hva som kommer i morgen, men velger å ordlegge seg nøytralt for ikke å hausse. Jeg er nysgjerrige på hva som eventuelt skal løfte kursen i morgen.