Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Sveaas veit ikkje kva som kjem i morgon. Han har verken folk i styret eller ledelse så han er ein ordinær investor som dei fleste andre og er ikkje insider

Jeg tenker jo at han likevel ikke er uten kunnskap. Han har vel neppe gått inn i SOFF på måfå, og har formodentlig en viss formening om hvordan det går med selskapet.

Q-rapport fra Solstad har stort sett kommet på kvelden? Dvs imorgen kveld? Og påfølgende presentasjon fredag morgen.

Jupp tipper drn kommet 17-20 imorgen engang

Financial report for the 2nd quarter 2022

2 Likes

1,75mrd​:flushed::flushed::flushed:

1 Like

Ajajaj! EBITDA på 613 MNOK, og EBIT på over en halv milliard! Annualisert gir det hhv ca 2,5 og 2,2 mrd! Dette var glitrende. Nå må resten leses, men aksjen kan doble seg i morgen. Fantastisk!

3 Likes

Vi får følge med på Pareto sin daily energi analyse i morgen.

1 Like

Stygt tall på urealisert valuta da som ventet

2 Likes

Informasjon om NM er også viktig!

Syns ikkje dette var eit så enormt bra resultat som andre. Ser ein på cashflow som er veldig viktig her så er denne negativ på 400 mill. (her er ikkje urealisert valuta). Så det ser rett og slett ut som at Capex (maintance) og rentekosten er for høg enda.

EBIT annualisert på 2 mrd er heller ikkje godt nok for SOFF enda. Det må bedre til. For EV/EBIT på 10 er for høgt for SOFF enda. Men det viktigaste her er jo at framtida framleis ser bra ut, men syns ikkje dette var noko å rope veldig hurra over. Bra levert, men ikkje så fantastisk

EDIT
Ser at cashflow negativ 400 er H1 og ikkje Q2 isolert

1 Like

En her som akkurat mente det blir dobling i morgen jo :grinning:

Det trur ikkje eg noko på nei. At kursen kan stige, ja det kan den fort. Men Solstad må fortsatt levere mykje bedre enn dette for at kursen skal gå mykje meir.

1 Like

Dette er en enorm bekreftelse på at skuta har snudd og er i overkant i rute ifht hva selv optimister har trodd. Jeg tror også PAS tar opp dekning, og basert på tall de har brukt, vil feks TP i range 65 til 115 kr ikke overraske meg. Tenker også vi får en avklaring om DnB posten snart. Og kan ikke tenke meg at Kistefos nøyer seg med de 4 mill aksjer allerede kjøpt. Legg til en megabull presentasjon i morgen, med sterkt positiv guiding og mer info om oppskrivinger (feks hint om kraftigere oppskrivinger senere/oppskrivingsbane), så har du en meget eksplosiv cocktail.

8 Likes

Er diverre mer pessimist her…

1 Like

Er et bedre Q2 enn jeg hadde trodd på drift med 200M.
Valuta og renter er negativt nå, men kan bli positivt i Q3 allerede. Er jo mest en teknisk greie valuta svingningene.
Skipsverdier er skuffende.
Ordreinngang er meget bra.
Markedsutsikter er meget bra, husk at effektene av nye kontrakter og rater blir sterkere for hvert Q som kommer framover.
Hvordan markedet tar dette? 20 eller 60 kr :pinching_hand:

3 Likes

Valutatap er noe som trekte ned Crayon denne uke selv om selskapet hadde gjort megetbra. Det er noe som bekymrer meg litt. Forresten finnes det mange kjempepositive signaler i Q2 rapport. Det ser vi i morgen hvor markedet går…
Jeg personlig tror at det går mot 40 ish…!:pray:

1 Like

Det ser ikke så lovende bra ut i starten…:roll_eyes::woozy_face: Valutatap krise… samme som Crayon!? :thinking:

Offtopic: Hva er det med vestlendinger og trangen til å være selektiv med hvor man bruker skarre-R på engelsk.

EDIT: (Ref Webcast) Det er smått slitsomt med denne Haugesungelsken som disse
gutta har. F.eks. ‘graph’ = grrrrrææææff