Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Er dere klar over at SOFF dersom vi hadde hatt full utnyttelse påSubseaflåten- og samme snittrater som det DOF tydeligvis har nærmest kunne cruiset inn til all-time high- til tross for labre tider innenfor AHTS og PSV.

Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig, men tenker samtidig at dette må love veldig godt for oss i fremtiden dersom LPS får rett mht. sin kontraktsstrategi

2 Likes

Frontier er nå ankommet Congo. Kan det ha noe med dette å gjøre?

Hemen ned med 956 aksjer. Ellers intet spennende på dagens liste utover at jeg selv økte litegrann, og at Torvik T. kanskje er i ferd med å gå tom for tålmodighet

Tviler på at Torvik T skal ut. Han har en stor base og trader på en liten andel

Du har nok rett. Ser at han bla tok et lite bet i Havila denne dagen

Vision er på vei til Njord, og blir tatt av min watch-list :eyes:

https://havfram.no/vessels/#normand-vision

1 Like

…er jo spenende at han forsetter å selge ned. 1mill aksjer påvirker kursen på solstad. 1mill x 5.5= 5.5mill. dette er nok over noen dager men selvfølgelig påvirker det en naturlig utvikling oppover på kursen. dette er uansett et signal på at han skal ut.

men en olje kurs nå på over 80.41 lover godt for oljeaksjer i dag.
blir spennende. men forsetter nedsalget i solstad så er jeg redd vi ikke er med på dette løftet

forresten god morgen

Takk, det samme!

Jeg tror nok Harlind har et poeng. TT har en stor base- og har sittet lenge. Selvfølgelig kan tålmodigheten ha tatt slutt, men jeg tror nok snarere kjedsomhet og muligheten til trade er mer sannsynlig.

Interessant med storsalget til Hemen. Dette er ikke første gang de sitter med små salgstall. Dette fremstår for meg som mulig nettohandel, og således altså ikke nødvendigvis som aktivt nedsalg. Ettersom de netto er totalt ned relativt mye så kan jo dette fortsatt i selvfølgelig ikke utelukkes, men jeg synes det er noe som skurrer ift. det.

Edit:
Det registreres forøvrig at @Rodjer , @Metallian m.fler tilsynelatende er opptatt med å telle penger- antakelig fra vellykket Havilatrade. Jeg var som du sikkert da skjønner ikke smart og/eller forutseende nok til å kaste meg på den bølgen.

Sjekk ordreboken i Solstad.

Skal ikke legge for mye i det, men ganske interessant uansett den kjøpssiden.

2 Likes

Jøss. 150k.
Trekkes innen kl.0900, eller kan vi håpe på en spennende dag?

1 Like

Er nok testing av ordreboken. Det interessante er at det kun er 35k aksjer på langsiktige salgsordre opp til 5,85. Er forøvrig interessant at Hemen kun har (netto)solgt 956 aksjer, det kan tyde på at det har pågått trading (kontrollerende kjøp og salg). Det setter i så fall Hemen sin aktivitet i et annet lys

2 Likes

Jeg legger ikke mye vekt på slik ordrebok i pretrade normalt sett, men verdt å registrere at noen kødder litt og det kan bety at det ikke er “dødt”

Vedr. Hemen:
Dette er heller ikke første gang, selv om det vel er første gang nettosalget endte opp såpass lavt.
De var forøvrig +432 den 31.08.

Jeg har ikke trodd- og tror fortsatt ikke dette er en strategi for salg.

Edit: Beklager glem 31,08. De ble da tilført en del aksjer gjennom warrents så solgte vel også da en 20-25000 aksjer

Jeg har vært overbevist om at Hemen skal ut med alt, men må revurdere det nå. Mulig målet er å holde aksjen i en kursmessig knipetang frem til et større grep tas, hvor de ønsker å bli med videre

Ja, jeg tror det er tilfellet- av en eller annen grunn. Kanskje kan det være strategisk hensiktsmessig for dem ifm. eventuell konsolidering eller alternativt en mulig rettet emi et.

Hvordan ligger det an med nye oppdrag til Sapphire og Prosper?
Ligger det ute noen jobber som de kan kapre? De er ledige fra 1. oktober ser jeg.

Lite synlige pr nå, men det kan nok komme kjapt får vi håpe.

Er det noen som kan hjelp meg med vurdering av spotresultat for AHTS/PSV i 3Q kontra 2Q?

Jeg har forøvrig fått min datakyndige bror til å lage et, forhåpentligvis nyttig, verktøy slik at jeg bedre kan registrere og vurdere dette fom 4Q.

Edit:
Jeg tenker da først og fremst på antall dager i jobb/uten jobb pr. spottskip, samt eventuelle lengre spotjobber med så god/dårlig rate at det bør hensyntas ift. snittratene

Vanskelig øvelse dette @srh

Man kan ved å bruke de siste 5 oppdrag på hvert fartøy danne seg et bilde dog, men det finnes rater som ikke er oppgitt(de må stipuleres) og lengde på oppdragene er heller ikke oppgitt.
Men, i q3 vet vi at det nesten ikke har vært sovedøgn med unntak av de første 8-10 dager i september. Gjaldt vel ikke så mye for soff fartøyene, men Drott eller Prosper lå til kai en tid for noe rep/vedlikehold mener jeg å huske.

Far Sapphire:

06.09 Ross Offshore AS All duties, Deepsea Yantai, 5 days firm + D/D 9 RNR
01.09 Wintershall Dea Hook up Deepsea Aberdeen (+Crane), D/D 14 RNR
27.08 Aker BP Assist Deepsea Nordkapp, D/D 5 RNR
03.08 Equinor Energy AS R/M Askepott, D/D 14 NOK 400000
28.07 Aker BP Hookup Deepsea Nordkapp, D/D 14 RNR

Normand Prosper:

13.09 Well Expertise R/M Borgland Dolphin , 4 days firm + D/D 10 NOK 500000
19.08 Wintershall Dea All duties, 3 days firm + D/D 11 NOK 650000
05.07 Magseis Fairfield Survey work, 14 days firm + D/D 14 RNR
09.06 Serica Energy R/M Wilphoenix, D/D 14 GBP 30000
05.05 Acona AS Hook Up TO Barents, D/D to L/R 15.05 RNR

Normand Drott:

14.09 Lundin R/M West Bollsta, D/D to L/R 24.09. NOK 690000
10.08 Aker BP Prelay Deepsea Nordkapp (+WROV), 3 days firm + D/D 11 NOK 300000
02.08 Equinor Energy AS R/M Askepott, D/D 14 NOK 400000
24.07 Ithaca Energy R/M Wilphoenix (+WROV), D/D 21 GBP 35000
19.07 Aker BP R/M Maersk Integrator, 5 days firm + D/D 14 RNR

Far Sigma:

09.09 Altera Heading Control, 14 days firm + D/D RNR
06.09 Equinor Energy AS R/M Deepsea Atlantic, D/D 14 NOK 80000
17.08 Equinor Energy AS R/M Noble Lloyd Noble, D/D 14 NOK 350000
02.07 Odfjell Drilling AS Assist Deepsea Stavanger, D/D to latest redelivery 10.07 RNR
01.07 Subsea7 Bundle tow, 7 days firm + D/D 14 NOK 350000

Ser nå at det var Normand Prosper som lå til rep/vedlikehold en periode.

1 Like

Må bare si at det er utrolig stille fra alle offshore selskapene ift nye kontraktssigneringer, det kan da for fanden ikke snart drøye lenger før vi får et lass av nye kontrakter vel.