Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

… ja hvis ikke det kommer nyheter så er vi snart under 5. jeg ser det trekkes nedover hele veien

Ligger mellom 5,3-5,5 så det er uproblematisk, men kunne vært litt artig og kjekt med noe krutt nå.

men høyere olje pris hjelper ikke. nye kontrakter har ikke hjelpet mye…men hva med oppskriften til havila… q3 i pluss eller nær pluss. dvs at vi ser en positiv utvikling… da regner jeg med at det tar av

Jeg tror de venter lengst mulig med øvrige kontraktsmeldinger, til de har NM klart. Andre kontrakter før det har jo ingen kurspåvirkning. Først kommer NM, så kommer de andre etterpå. :wink: Det er i hvert fall drømmesenario.

1 Like

Ja.
Havila tror jeg vil levere pent pluss resultat, vel å merke målt i prosent av inntjening.
Det tror jeg ikke Solstad klarer, men jeg er nesten 100% sikker på at dem vil levere meget solid i q3.
Sagt på en annen måte, i q3 må dem levere solid.

1 Like

Solstad sitter på en av verdens største- og mest moderne konstruksjonsskipsflåter, noe jeg tror flere og flere innser vil kunne danne godt grunnlag for å tjene penger fremover. Det er derfor ikke til å undres over at SOFFs storaksjonærer ønsker å optimalisere sin del av de mulighetene dette eventuelt viser seg å innebære.

Større deler av kaken kan de sikre seg ved å kjøpe eksisterende aksjer- eller ifm. kjøp av nytegnede aksjer. For begge alternativer gjelder, for dem, at lav kurs er å foretrekke. SOFF på sin side vil være best tjent med det motsatte.

Og, så har du her selvfølgelig utfordringen ift. at noen sitter på flere sider av samme bord, og at jungeltelegraf og krav til informasjonsformidling ikke alltid går hånd i hånd.

Jeg skal i spekulere i dette noe nærmere, men fastholder mitt standpunkt ift. at det nok her ligger en strategi bak.

Jeg tror ting kommer til å skje veldig fort når det først skjer, og tror nok at NM står sentralt i så henseende.

1 Like

Og når det løsner så er kunsten å henge på, lengst mulig. Ufattelig fristende å selge i + når den snur, for jeg tror det er mer “når” enn “hvis” slik jeg vurderer det nå

3 Likes

## OLJE: SER FLERÅRIG OPPSYKEL FOR OLJESELSKAPER -DANSKE BANK

Oslo (Infront TDN Direkt): Med en forestående energikrise, med oljeekvivalente europeiske gasspriser på 150 dollar pr fat, mener Danske Bank Markets at et tilsvarende mønster kan være på vei til å utfolde seg for olje, ettersom de ser et toppnivå for “non-shale”-produksjon og produksjon utenfor Opec i 2023. Lave lagernivåer og historisk lav implisert reservekapasitet fra Opec+ fra 2023 antyder ifølge Danske Bank Markets dannelsen av en ny flerårig oppsykel for olje og E&P-selskaper.

Dette som Danske Bank nevner, sammen med en større parallell satsning på fornybart/havvind kan ende opp i et maksimalt gunstig marked for Soff. Økte oljepriser vil også gjøre “grønne” investeringer mer lønnsomt. Perfekt storm?

3 Likes

Ja, i nærheten av de vi optimistiske har håpet på og lagt til grunn :grinning:

Men hva skjedde nå?

Noe skjer nå ja

De 150k som ble flashet i åpningen ble kjøpt på best nå (?)

1 Like

Gidder noen forklare. Sitter i møte….

Ingen forklaring, merkelig opplegg i den aksjen altså.
Plutselig opp 5,5% på et stort kjøp og auksjonen kan trekke den i minus igjen.

1 Like

2 Likes

Nå svinger pendelen plutselig mot ytterligere opp!

Sparket i ballen;-)

Måtte bare. God kveld;-))))

2 Likes

Måtte trilla den litt eg o😂

Litt merkelug sluttauksjon og fekk for meg at eg ville øka litt i tilfelle dt kom melding itte stengetid😎

3 Likes

60% av dagens handel kom fra 15:40 og ut.

men er det noe på gang? alltid noen som vet noe før andre :orangutan: