Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Prosper har vore veldig mykje brukt på Deepsea Stavanger før har eg sett. Handler nok ein del om størrelse, men kan passe til Prosper ja.

1 Like

Alle de 3 tol Soff passer fint til den, spesiekt Prisoer

1 Like

Fin kontrakt idag, men liksom noe større vi venter på og som må til for å gi utslag.

En psv er en griseballe i slaktetiden, bra men ikke noe signifikant.

1 Like

Fikk ikke noe svar på dette innlegget. Regnskapsmessig, er det noen som vet dette?

Jeg vil tro alt kommer på Solstad.
Forliket endte hvertfall opp 100% i Solstad og man kan anta at da det samme skjer nå.

Jeg vet selvsagt ikke sikkert, men logisk ut fra ovenstående tipper jeg det blir slik

2 Likes

det som bekymrer meg er at supply båten ble meldt. ergo så ønsker man å få inn nyheter,… men hva med resten av båtene med mer.
ut i fra det så er det ikke mye mer solstad har… ergo negativt

Det kan du si.
Men ut fra hva som har blitt sagt nekter jeg å tro at csv’er blir liggende arbeidsledige.

selvfølgelig… som maximus så vil de ta mindre jobber. regner med at snart er maximus på plass igjen i mexico og forsetter

Hemen ned 10k, og har nå en beholdning på 11,3M aksjer jf. dagens liste. Ellers ingen spennende kjøp/salg.

1 Like

Underlig, det er ikke Hemen som har stått for salgspresset de siste dagene. Ingen panikk for å komme seg ut

1 Like

Har økt litt på 5,3 i dag. Men det er bare til trading delen av SOFF potten min :slight_smile:

Siden BORR har gått 95% siden 20. august, så får en trade noe som er billig.

2 Likes

Sapphire fått jobb av Aker BP D/D 14 dager, 150k/dag dvs omtrent breakeven vel, det er helt akseptabelt nå som det er mye ledige båter.

Prosper som går på mer anstendige 300k/dag har fått jobben utvidet 4 dager til 27.10, meget bra-ble langvarig den jobben der heldigvis.

Sigma er ledig fra imorgen av, Drott er på vindjobb i UK til 01.11 (og jeg blir ikke overrasket om den jobben blir forlenget imho)

3 Likes

Det virker som Solstadbåtene har vært av de “heldige”/dyktige og fått svært få liggedøgn de siste ukene. Ser det er en del andre båter som har måttet tåle betydelig mer tid uten arbeid.

Soff har vært i en egen klasse de siste månedene både på utnyttelse og rater på AHTS av de større rederiene.

World Diamond hentet til spotten etter 6år i opplag…sukk…

Nå begynner dessverre Soff få PSVer tilbake i spotten og etter avsluttede lengre jobber og nå ligger det to arbeidsledige på britisk side- psv ratene faller nok nå fra de pene 150-200k/dag de har hatt en liten stund.

Installer er nå vel fremme i Trinidad. Det er en del spennende som skal skje fremover der ift. både olje og gass

Hemen ned 120k og Swedbank ned 90k. Så da bestemtemte deg seg for å selge igjen :thinking:
Hystad ytterligere 49k opp.

NM is on the move…

Med retning ca. Galveston. Klassing i Texas?

Er nok innenfor sannsynlighet.