Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja, det er ikke umulig. Men, det kan vel strengt tatt også bare være landgang med av- og påfylling før transatlantisk ferd og klassing i Europa?

Jeg er litt nysgjerrig på hvor den tar klassingen må jeg si, tar den klassingen i USA/mexicogulfen føler jeg det er et sterkt signal.

3 Likes

Vil gjerne du utdype hvorfor du mener det?

Det er nå i hvert fall ganske mange spennende, langvarige og forhåpentligvis godt betalte olje/gass prosjekter i denne regionen fremover nå (Mexico, Guyana, Trinidad, Brasil) og som dette da kan være et tegn på at ligger til den fremtidige agendaen. USA har vel også noe spennende vindrelatert på gang, og hvor de kanskje ikke selv sitter på tilgjengelige skipsressurser.

1 Like

Tenker som Srh skriver, at det betyr at de vet eller tror at den skal firtsette å jobbe i regionen.

EDIT: Det er knapphet på csvèr i Brasil leste jeg nylig, stramt marked.

Akkurat nå kan det se ut som om NM er i ferd med å endre kursen østover, men kanskje er det bare en liten kursendring?

Meget merkelig at de ikke oppdaterer AIS-destinasjon, men med en retning på 2° tror jeg at de havner i Fourchon, Louisiana.

Men, kan det hende de bare følger dypvannskanten rundt øyene- og så østover?

Javisst, det ser vi isf. om ikke så lenge.

Ser det ligger et AHTS oppdrag fra Equinor på Hagland.no som ikke ligger på Westshore. Er nok noen oppdrag som går under radaren.

Edit: I tillegg til to AHTS oppdrag fra OMC som ikke ligger på Westshore

1 Like

passe fornøyd i dag . handlet solstad på 5.23 :v:

Det kan se ut som du får rett, @srh. 30° nå.

Spennende dette, jeg har lært mye om badymetrien rundt Yucatan-halvøya på en kjedelig arbeidsdag… (og et nytt ord tydeligvis)

2 Likes

Antall fartøy i Nordsjø spotten har nå sakte men sikkert økt med 10 fartøy de siste ukene fra 74 til 84.

• 1ahts og 9psv’er såvidt jeg kan se.

Ja, det ser vel ut som om det enten er Europa eller lengre nord/syd i amerika som blir destinasjonen.

Selv om både Guyana og Brasil er spennende har jeg faktisk et håp om Europa, og at NM skal inn som del av noe Windstaller relatert. Jeg erkjenner derimot at oljebransjen nok er en langt mer sannsynlig godtbetalende oppdragsgiver på tidspunktet.

Edit: Og, ja. Det har kanskje ikke vært så økonomisk lukrativt å være SOFF-aksjonær så langt, men lærerikt er det!

1 Like

Ser ikke ut til at manglende dybde er eneste grunnen til å gå langt ute når man skal runde Yucatan.

Jeg vil ha enten 1-3år olje/gass som betaler bra eller 3år+++ i vind over breakeven inkl lån og avskrivning, alt anner er skuffelse😄

1 Like

Basert på dine undersøkelser;
Tror du NM vil gå syd for Miami og eventuelt mot Europa dersom den nå går ytterligere mot øst?
(Det ser ikke ut som om dette er noen vanlig rute)

Sjelden jeg klager og tyter om aksjekursen, men nå trengs noe som kan gi den et puff ellers ser vi 4 tallet.

Vanskelig å si på dette tidspunktet, vi ser nok konturene av en rute litt utpå kvelden

1 Like

Med dette tempoet så er det lett for at vi går ned på 4 tallet. Videre så er vi i en periode med mindre aktivitet. Hadde hvert gøy med noe nytt… men skden de ser ut til å ikke ha det så går vi nok mot 4 tallet