Og vips der forsvant 6 AHTSer på norsk side til oppdrag som ikke har rukket ligge ute- som jeg nevnte mandag, været har stopp jobber, nå kom det bedre værmelding og 2 flytt kom på rappen. Det betyr nokså stram neste uke på norsk side og muligens noe pent til Sigma
Det var deilig. Solstad kom seg gjennom siste 14 dager relativt greit tror jeg, men nå var det godt med litt ekstra jobber inn.
Har vært 4-5-6 muligheter for å selge seg ut på nyheter siste halvåret. Angrer hver gang at man holder. Får håpe tålmodighet lønner seg
Sitella med flott rate.
22 Oct 21 PSV NORMAND SITELLA ENQUEST C/R 22 Oct 21 GBP 12,500
Du som virkelig er en bauta i segmentet og som har fulgt utviklingen i bransjen over flere år, kan du huske hva som var årsaken til at prisene for Ahtsene holdt seg så høyt utover høsten og vinteren i 2019?
Var det få ahtser tilgjengelig eller spesielt mange oppdrag da?
Riktignok falt ratene fullstendig i fisk i januar og februar det påfølgende året, men undres hva som skjedde i okt., nov. og desember 2019.
Takk for tilliten😄 men dt husker jg ikke🤔 2019 var jo et år med stigende optimisme ig det kan skyldes økt aktivitet generelt-pilene pekte opp for første gang siden 2014- kombinert med litt vær og noe faste oppdrag som ga stramt marked muligens🤔
Det ser mer og mer ut som om NM skal gjennom Straits of Florida og videre hjemover. Hun ville vel gått mer på sør for noen timer siden om de skulle gjennom Yucatan-kanalen og sørover.
Men, hva skjer ift. destinasjon? Vet de ikke, vil de ikke vise det enda eller skyldes det teknisk svikt?
Denne uken fikk vi et perfekt eksempel på hva vær betyr. Onsdag var det ordretørke, stiv kuling i nordsjøen og iferd med å bli overfylt på kaiene av AHTSer. Nå har 7 AHTSer blitt hyret på under 12t
Ratene er ikke all verden men de kommer seg fort om det kommer et flytt nå-og været ser nokså bra ut fremover
Mulig destinasjon kun blir oppdatert fra bakkestasjonene og ikke fra satellitt? De har såvidt jeg kan se ikke vært online mot bakkestasjon siden de heiste anker.
Hvordan er dette i praksis om en båt hyres og oppdraget blir forlenget pga dårlig vær. Vil båten da fortsatt gå på vanlige dagsrater selv om den ikke får gjort jobben/må vente?
De får vanlugvis betalt, nb at et typisk oppdrag har D/D 14- disse er ofte unnagjort på 4-7dager, men med varighet inntil 14 dager for å ta høyde for vær mm
Aha… dette er lærerikt.
Hva betyr c/r og evt andre forkortelser?
C/r husker jg ikke i farten men det er vanlugvis noe med korte oppdrag
Legg merke til at total nå har en jobb mef 3 days firm+d/d 11 det er altså minimum 3 men opptil 14 dager
Ja, da ser del vel ut som om Europa, eller muligens alternativt nord -amerika er NMs neste destinasjon. Dette med mindre den gjør en ordentlig sydlig kursendring ganske så snart
C/R = mener jeg skal bety CargoRun - typisk en PSV som går en tur ut og inn
Er det noe nytt på kursen til NM?
Jepp- Europa eller N. Amerika. Passerer snart nordenfor Havana.
Du tenker på røkke verkstedet philadelfia utenfor new york?
Kan også være Freeport, Bahamas. Vet eioff har hatt noen av sine større båter fra gulfen i dokk der.