Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

hvor fant du ut at den skal til europa?

Spot availability Subsea and Renewable Energy

Last updated: 25.10.2021
Send email to Subsea and Renewable

Vessel Type Client Availability Port
Normand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Europe
Far Superior CSV 29.01.2022 WC, Norway
Normand Mermaid CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Pioneer CSV PPT Haugesund, Norway

Merker meg at ordreboken nå endret seg, dette blir oppfattet som positivt.

1 Like

Så tanken er at klassing i Europa øker sannsynlighet for lengre kontrakt, hvor man ellers ville sett for seg fortsatt spott i Mexico?

Min tanke er at dette styrker mulighet for lengre kontrakt betydelig.
I Mexico kunne dem nok garantert om dem ville fortsatt med kortvarige kontrakter.
Nå tror jeg det venter en lengre kontrakt i denne regionen.

Men, dette er min tanke og kan ta feil igjen som så ofte før med dette fartøyet.

hei. rodjer. enig med konklusjonen din. hvid de hadde hatt tanker om videre jobb på spott eller mindre jobber så hadde de fortsett i mexico. så her lukter det en lengre konkrakt.
dvs… det er positivt at båten drar til europe.

Ja, jeg tror det er positivt ift at de har landet noe nå og at det snart kunngjøres.

enig med deg… de ville aldri dratt til europa for klassing hvis de ikke var for ny jobb her i område eller africa. jeg tror/tipper båten ender opp i Afrika og at det er italienerene som leiger den inn. dvs.saipem.
med den olje prisen vi har nå så kommer det påbegynte prosjektet til saipem igang igjen. det er hva jeg tror . og lett kan vi snakke om en 5 årskontrakt…

Kjøpt tilbake noe av hva jeg solgte forleden, tror dette nærmer seg et klimaks nå med NM og CSV’er.
Hemen kan bremse det noe, men utrolig mange som sitter på gjerdet og avventer NM avklaring

men det er et lite løft nå…5.48…mer volum på kjøp

Skal ikke hausse dette for meget, men utenkelig at båten hadde tatt klassingen i Europa dersom den skulle fortsette på jobb i Mexico.
I og med LPS nevnte Nordsjøen spesifikt i q2 er det naturlig å tro at det drar seg mot avtale nettopp i Nordsjøen området.

personlig så tror jeg saipem drar den inn igjen…

1 Like

Kan ikke utelukkes, samtidig som det vil være veldig spesielt.

Jeg tror både Saipem og SOff er så pragmatiske/økonomiske at dersom det gavner begge inngår de en ny avtale- de avgjorde tross “feiden” etter kontraktsbruddet på en ryddig måte uten lang rettsak.

Men enig med dåkke- at NM nå går til Europa øker sannsynligheten for lengre kontrakt i Nordsjøen eller Afrika/middelhavet-men jeg holde rikke Brasil som utelukket heller.

2 Likes

Det er ikke overflod av slike skip, så med oljeprisen vi har i dag så bør det nærme seg et tidspunkt hvor selv oppdragsgivere må vurdere risikoen ved å vente for lenge med å slå til også

1 Like

Helt enig med deg. Organisasjoner som dette tenker meget forskjellig fra et individ.

1 Like

Ka så skjer nå???

Med hva?

SOFF er på vinnerlisten nå, opp nesten 6%, det er da ikke dagligdags

1 Like

Haha, sånn ja.
Kryptisk melding, men ja, det er tilfredsstillende.

Virker rart på meg, nesten så man blir litt spent på om det kommer noe nyhet… over 6% nå, når skjedde det sist uten melding?