Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

flott omsetning i dag. noen har tatt større volum

Investoren/privatpersonen Kristian Falnes entret soff fb gruppen igår kveld, den mannen har teft og eier et lass av aksjer i diverse selskap.
Antar han har blinket seg ut Solstad og blir spennende å følge aksjonærlistene framover.

1 Like

Jeg mener å huske at han var inne å luktet på topp50 også tidligere i år, og han orienterer/posisjonerer seg nå kanskje i forkant av NM-løsning

Tror det kan stemme, mener han hadde 100k på et tidspunkt tilbake?

Gidder ikke bla i listene bakover.
Men, han er nok bare en av fryktelig mange som sonderer rundt soff for tiden. Kan bli et rykk for historiebøkene om mye klaffer nå.

Et tilfredsstillende + resultat i q3(minus på bunnlinjen , men tilfredsstillende+, vil jeg si er ca. minus 100-120 mill), kombinert med NM kontrakt og Hemen med betydelig færre aksjer igjen å selge.

får vi et resultat som du antyder ned mot minus 100 til 120 mill
for q3 da skal kursen opp. husk at tar man bort avskrivningene så
er jo dette absolutt bra. avskriving kan vi alltid diskutere , jeg mener at man kan redusere avskrivningen når markedet strammer seg til. båt verdiene øker. Jeg derimot tror vi havner ned mot minus 200. hvis vi havner der så er jeg fornøyd med utviklingen.

men hold oss orientert hvis han kjøper aksjer

Det er en del interessante koblinger om man leter. Kristian Falnes har vært med før, og skal vel ikke så mye til før han kjøper seg inn igjen. Følgende kobling er interessant: Espedal & Co AS er inne med 656.687 aksjer. Harald Espedal (eier 100% av selskapet) og Kristian Falnes har begge sin bakgrunn fra Skagen Fondene som sjef og porteføljeforvalter. Og hva var investeringsfilosofien til Skagenfondene: Investere i selskaper som er «undervurderte, underanalyserte og upopulære» (de tre U-ene). Ja, er ikke den filosofien treffende her? :slight_smile:

3 Likes

Jepp, flott research.
Ante meg at det kunne være noe koblinger lokalt her.

Når det er sagt så er Soff en relativt beskjeden post i Espedal & Co AS, selv om det for folk flest virker mye

650k aksjer synes jeg ikke er så aller verst for en styreformann å ha i Solstad egentlig.
Finnes et lastebil lass av aksjer notert på OSE hvor styreformannen ikke eier aksjer i selskapet han er styreformann for.

Men, selvsagt, det kunne gjort seg med 1 mill aksjer til.

fornøyd med kursen nå? :volcano:
bar litt ved(penger) til bålet…

Fornøyd nei, kursen i soff har vært en eneste stor vits i 10 måneder nå.
Kjøpte noen tusen aksjer til på 5,28 isted, tror tidspunktet nå er spennende, uhyggelig lenge siden kontraktsmeldinger av betydning samt NM som endelig skal til Nederland for klassing.
Lukter kontrakt i nærheten av moderlandet av dette.
Blir et mannskapsbytte på Las Palmas såvidt jeg har forstått.

så det er bekreftet at de drar til nederland og ikke freeport på bahamas?

Forholder meg til opplysninger jeg fanger fra andre kanaler enn marinetraffic når det gjelder akkurat dette.
Så får vi se hva som stemmer.

Men når selskapet selv endrer port til Europa kan det bare bety en ting, enten klassing der eller kontrakt der, eventuelt begge deler.

Det ser ut som om NM skal ligge litt på svai utenfor Freeport, destinasjonen er satt til FP Anchorage.

1 Like

Nå håper jeg og tror at de maler opp fartøyet slik at det igjen blir presentabelt også visuelt,
Det ser en smule herjet ut

Du klarte i det minste å lokke frem salgsalgoritmene i det minste. Nei, her trengs det mer krutt

Mistenker at Falnes begynte å kjøpe igår og fortsetter idag.
Utfordringen er at vi får ikke normal kursoppgang ved slike entreer, men på den annen side spises Hemen sine aksjer sakte men sikkert men likevel noe fortere.

Lett å like den økende omsetningen nå.

2 Likes

NM ligger i Freeport. Så statusoppdatering fra mannskap på Face :grinning_face_with_smiling_eyes: