Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ser dere samme oppside omtrent i SIOFF? Så greit kanskje å fordele mellom SOFF og SIOFF

Min korte oppfatning: raskere oppside i Sioff, større men kanskje senere oppside i Soff. Soff er betydelig større på alle parametere, også gjeld. Har 1/3 Sioff og 2/3 Soff.

2 Likes

Den saken ble vunnet. Problemet her er at SOFF har garantert for NM og derfor vil kunne bli tvunget til å erverve skipet. En slik situasjon vil sannsynlig innebære emi, og som på dagens kurs vil innebære betydelig utvanning. Teoretisk sett er dette et bekymringsfull problem.

Jeg er derimot ikke veldig bekymret- av flere grunner, men først og fremst basert på LPSs uttalelser, kreditorenes håndtering frem til idag og skipets egnethet i morgendagens marked.

1 Like

Jeg har landet på nøyaktig samme konklusjon- og med tilsvarende resultat ift. porteføljen. SIOFF er raskere og tryggere men med betydelig mindre oppside en SOFF og er således et godt supplement dersom man anser offshore som det mest spennende segmentet fremover.

Sikker på det, hva er oppsiden om NM meldes med 3års kontrakt imorgen? Det kan skje.
Om kun kort tid kommer q3, hva om de overgår våre forventninger både på inntektssiden og bunnlinjen.
Hva om windstaller alliansen melder noe I neste uke, eller om flere av csv kontraktene nå kommer på løpende bånd?
Kursen er regelrett i dass, oppsiden betydelig, Hemen kan under de rette omstendigheter være ute kjapt.

Sioff er trykket veldig ned grunnet nedsalg, men har nå hentet 20% siste dagene, q3 er presentert og ferdig, 2 kontraktsforlengelser idag. Vil nok si at det er mer begrenset hvor mye den vil kunne gå ift soff, men det er nå min mening.
Poenget mitt er at dersom det ikke kommer inn tradere i aksjen tror jeg ikke den vil kunne gå veldig mye over 3,2-3,5 uten påfyll av gode kontrakter.
Men, en ytterligere oppgang de neste dagene kan lett komme før den korrigerer.
Mange millioner aksjer som er kjøpt fra 2,5-3 og mange kommer til å gevinstsikre og det vil kunne bremse.
Oppgangen fra 2,5 til 2,90 har kommet fordi sbm1 er ute og alle forventet en rekyl, spørsmålet er hvor den stopper😀

I Soff er det knapt begrensninger på oppsiden ift dagens kurs.

Må dog legge til at Sioff er et bra selskap som leverer bra.

1 Like

Poenget er vel at kombinasjonen SOFF/SIOFF gir en ok balanse

Husk at jeg har skrevet “kanskje”. Alt du nevner kan skjer med Soff. Har derfor hoveddelen i Soff. Ikke utenkelig at Sioff delen går inn i Soff heller om den stiger et stykke over 3. Nå har jeg også andre aksjer, så kan fort skje rotasjoner

Når det er sagt så tror jeg Sioff ganske raskt kan gå til rundt 4 kroner

Har like mange aksjer i SIOFF som i SOFF. Aksjene i SOFF har en del høyere kostpris. Scenarione her i tråden er jo litt blue sky, så jeg håper at dere får rett, men er litt mer nøktern i forventningene selv. Skjønner jo ikke hva dagens eiere tenker på om potensialet er så stort? For egentlig så skulle jo vi vel ha stått i 15 kr for SOFF og 8 kr for SIOFF nå, hadde det ikke vært for at dagens aksjonærer velger å selge seg ut til en tredjedel av prisen…:yum:

Blue sky potensialet forutsetter at makro holder seg (bedres). Så får hver og en vurdere muligheten for korreksjon og krakk. På et eller annet tidspunkt så tryner det igjen, og ødelegger for selv de beste selskapene.

Vi må prise oss lykkelige i Solstad for at vi har en storeier i Røkke, vi har noe ekstremt som de andre offshore rederiene ikke er i nærheten av.

2 Likes

Hemen ned 0

Veldig spennende det her, og det er vel ikke usannsynlig at Windstaller her er tiltenkt en rolle!?

Avanza Bank lastet dog et fint lass med soff aksjer på tirsdag.

Ikke utenkleig at vi ser en eller to HTSer som leies inn som psv denne helgen faktisk, veldig lite ledig PSV nå og de betaler bedre enn de siste AHTS jobbene…

1 Like

…lite omsetning… selgerne holder igjen. det ser ut som vi kan få en utvikling opp over. ser kursen kan lett avslutte i dag på over 5.4
det at Avanza Bank…dvs svenskene kjøper over 250k i solstad er interessant. det er folk som bruker noe tid på en invistering som dette, selv om det for øyeblikket er små penger for dem

covid 19?.. eller forstuet fingeren for enter tasten? syk må jo han være. 0 salg høres spesielt ut fra den fronten

Tror ofte at Hemen tar helg på torsdagen, hvertfall mitt inntrykk.
Omsetning er utrolig lav og ikke utenkelig at den skal ned igjen på 5,20 idag, men alltids lov å håpe at vi kan close opp mot 5,5

Vi tror vel at de har noen- eller noe som gjør salgsjobben for seg, men det kan vel hende at de praktiserer langhelg også?

@srh hadde du ca gjsnitt rate på csv til de forskjelluge selskapene?