god morgen “rodjer” hva tror du om ratene?
Jeg har ikke studert Dof sitt regnskap, men mener jeg leste noe der også om at det var foretatt nedskrivinger?
Kjenner ikke til SDSD, men for min del kan jeg vanskelig se at verdier for psv’er skal nedskrives ytterligere i Solstad, de har reaktivert mange de seneste månedene og etterspørselen har steget.
I tillegg har Solstad nå avhendet totalt 24 fartøy siste 10 -12 måneder hvor flere av dem har vært psv’er og intet i de salgsmeldingene som tyder på at verdiene er for høye for Solstad sin del hvertfall.
Veit ikkje eksakt bakgrunner og slikt men tok det med bare i tilfelle det var interesse.
Vanskelig å si annet enn jeg er sikker på at dem er betydelig bedre.
men kursen bør få et løft i dag og kanskje hjelper det litt på mr. john
Tviler jeg på, men kanskje bedre omsetning, bare en ting som gjelder nå i tillegg til nye kontrakter, økt omsetning slik at vi får Hemen til helvete ut av Solstad.
Er vi heldige nå så er faktisk Hemen under 2,5 mill aksjer igjen for salg pr idag.
Flott å få Mermaid på jobb allerede i desember, den ligger jo ledig nå.
Om man ser på aksjonærlistene så registrerer man selvsagt at Hemen fortsetter sitt nedsalg, det som bidrar negativt på toppen av det er at også Swedbank og Nordea også rører på seg.
hva har swea og nordea av aksjer… hvor mye har de solgt?
john: 10103851- 6910687= 3193164 aksjer igjen
kurs rundt 5.3…gir da at han har på dette tidspunkter igjen 16.923.769 mill igjen. forutsatt salg på 0.5 mill(95.000 aksjer) pr dag gir dette
32 dager…som er igjen gir ca.6.5 uker… og god jul
men regner med at han ikke får solgt så mye…regner med max 50000 aksjer pr dag…det gir rundt 13 uker…og vi er i utgang i februar 2022. så rundt februar regner jeg med at vi kan få et løft. forutsett at ikke flere store aktører skal ut. se på røkke i akerBp…ned10% (tror lett det ramler mer i dag)… hva om røkke selger i Solstad?
…eller at han går noe ut av aker BP og så inn i mer fornybart samt laks?.
Røkke har ikke blitt med på etableringen av Windstaller for å selge seg ned- snarere tvert imot tror nå jeg.
7 subseakontrakter to go på vår ferd mot varige sorte tall…
Husk Oladunk at dette er tall til og med mandag.
Så tirsdag, onsdag og idag kommer i tillegg så om Hemen har solgt 150k*3 så er vi på rundt 2,75 mill igjen etter stengetid idag.
Men, spiller forsåvidt mindre rolle om det er 2,4 eller 2,9 mill igjen, det nærmer seg en slutt nå og det vil gi en rekyl alene.
Plutselig 2 flytt og 5 ahtser engasjert.
Det er jo hyggelig det, at kursen faller etter dagens gode nyhet
Den generelle investor er tydeligvis ikke så opptatt av fundamentale forutsetninger for fremtidig inntekt når det kommer til offshore. Og, kanskje fortjener ikke bransjen bedre etter mange år som tapssluk. Men, dette er vel strengt tatt bare en fordel for de av oss som likevel har satt oss godt inn i forutsetningene- forutsatt selvfølgelig at man treffer på egne vurderinger og endelig konklusjon.
NM fremstår som, @Rodjer vel alltid har sagt, som en enorm 1. trigger, sorte Q-tall over tid som suksesskriterie nr. 2, og status som økonomisk bærekraftig rederi etter refinansiering av gjeldsforpliktelsene den 31.03.2024 som endelig hovedkriterie.
NM- avklaring kommer sikkert før- eller ifm. julen. Varig sorte tall tenker jeg vi er i nærheten av når 10/10 CSVér går på nye kontrakter (3/10 pt). Jeg tenker følgelig at mye skal være på plass ila 2Q22 og da kan vi jo evt. gjøre opp status med tradere- og andre forkjempere for investering basert på børspsykologi.
Jeg har for egen del sluttet å følge aksjekursen løpende. Det er mye mer interessant å følge de ulike rederienes daglig drift samt generelle fremtidsutsikter og markedsutvikling. Men, en vakker dag så vil nok også aktive- og tålmodige intradagvoyerister også få seg en interessant overraskelse.
hei srh
“en vakker dag…” høres ut som et eventyr,foresten hvilken overraskelse? kommer ulven eller gråbein?
“Jeg har for egen del sluttet å følge aksjekursen løpende.”
Synes dette er fornuftig inngang til det hele og hvertfall nå når Hemen selger
Hvordan pleier slike; “Det var en gang et konkurstruet offshorerederi” eventyr å ende- annet en med happy ending?
ha ha . de blir i hvert fal spennende. Jeg har god tro.