Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Sapphire og Sigma også på oppdrag igjen fra imorgen av.

Far Sapphire AHTS PPT / Lundin 12.11 Bergen
Far Sigma AHTS PPT / Apache 12.11 Bergen
Normand Drott AHTS Havfram 28.11 Bergen
Normand Prosper AHTS Altera 25.11 Bergen

Sigma med GBP 170k ser jeg hos Clarkson.

1 Like

Lukasjenko truer med å stanse gassleveranser til EU (msn.com)

får håpe at tyskerne og venstresiden får dette med seg. Gass/ innvandring blir brukt for det det er verdt til Hybrid krig mot europa.
dvs…at man må forstå at man ikke må være avhengig a gass eller energi fra “russland” med deres allierte.

Normand Sitella med nytt oppdrag fra mandag.

NEW [NORMAND SITELLA](javascript:void(0):wink: Equinor UK Supply Duties, D/D 10 15/11/21 RNR

1 Like

Mye av alt dette grønne skal vel utføres offshore!?

Swedbank ned 83k (806k igjen), Hemen ned 75k (9 847k igjen), og Nordea ned 44k (4 818k igjen).

Er imponert over hvor godt kursen holder seg jeg…

Hva tenker vi om Tidewater- og deres synspunkter på fremtiden?

Det er tydelig at de store gutta nå posisjonerer seg ift. en fremtid hvor offshorevirksomhet igjen er reaktualisert, og jeg tenker at SOFF og DOF vel må være veldig interessant for TW i så henseende. Dette først og fremst på bakgrunn av antallet konstrukjonsskip som jo er mangelvare i den butikken der… Dette vil samtidig kun sikre tilgang til et veldig interessant- og stort marked!?

Ja, det kan du si, men Hemen styrer i stor grad dette også slik at den ikke kollapser, de har solgt seg ned på en ordentlig måte i motsetning til hva man så i sioff.

må man ikke trekke fra de lånte aksjen når det gjelder hemen?
9847000-6910687= rundt 2936313 aksjer som med kurs på 5.25 gir ca.15.4mill nok

Men, kan vi enda være sikre på at det ikke ligger en kjøpsavtale på denne posten?

Dette er tvilsomt, men jeg forholder meg nå til faktiske registrerte tall og så får vi heller ha i bakhodet at 6 910 687 aksjer etter all sannsynlighet skal returneres til DNB.

Ser jo ganske lure ut de to gutta der…

Leste ikke artikkelen igår, hvor mye kapital har dem reist?

En annen sak, jeg tror det er god tone mellom flere av disse gutta, spørsmålet er mer hva og hvem vil det være gunstig for.
Jeg sliter jo med sånn umiddelbart å se hva synergier en sammenslåing mellom Tidewater og Solstad skulle gi for Solstad.
Helt andre rederier jeg umiddelbart tenkte på da jeg så headingen i den artikkelen.

Ca. 1500 MNOK + udefinert lånefasilitet.
Tilgang til det amerikanske markedet som nå eksploderer mht. offshore vind

men, jeg finner heller egentlig ikke dette veldig sannsynlig. Tidewater er avhengig av noe slikt. Det er derimot ikke SOFF som allerede har en balansert flåte ift. morgendagens behov

1 Like

Sale of vessel

1 Like

Solid dette, de fortsetter i økende tempe å kvitte seg med båtene de igrunn har sagt siden 2017-18 skulle bort (dette har de akselert kraftig etter refinansieringen) nå begynner vi å se litt enden på det og igjen ser via t dissse gamle/mindre attraktive båtene er nedskrevet korrekt.

Støtter vurderingen din - utlånsaksjene til DnB kan ikke inkluderes i JFsens total.

1 Like

Kanskje Tidewater som er kjøper, passer vel inn i deres flåte​:joy::star_struck:

1 Like

Gledelig høy omsetning i Solstad

1 Like

Viktig å huske på at Tidewater er et stort selskap på børs i usa med
stor tilgang på kapital når det evt trengs. Det vil være naturlig for tidewater å studere på de selskapene som sliter i norge.
Du vet når “gutta” snakker med banken eller andre långivere så finner man alltid en løsning. Videre når nå Røkke får mer penger for hand så kan vi vente noe fra den fronten også. Det som selvfølgelig er populært nå er fornybar. for min del så ofrer jeg ikke det en tanke. Jeg tenker bare olje og gass. Når politierene har kjørt alt i dass så blir det en utrolig utvikling here. Verden trenger mye energi fremover. men for min del jeg ser helst at det er norske eiere som driver vår offshore næring og over alle landegrenser.

forresten handlet litt i dag på tett på 5.2