Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg skjønner at Tidewater ser til andre og muligheter.
Såvidt jeg vet består flåten deres nærmest utelukkende av psv’er, mange av dem gamle.
De har en omsetning de første 6mnd som er 400 mill lavere enn Dof i q3.

Men, mye kan skje.
Ser bare ikke umiddelbart hva Solstad skulle ha å tjene på dette, med mindre det vil gi tilgang til Offshore Wind i USA

husk de har ingen store båter…
skal de være med nå så må de handle… ligger litt i kortene at de kommer til å gjøre oppkjøp. hvis de ser at markedet får en snarlig rekyl så er nok de allerede i diskusjon med bankene.
dof er så absolutt i søkelyset… kanskje også solstad.
ser ikke for meg at siem er intresant. de trenger csv fartøy store ahts. ergo doff har mange nye båter og god backload. dvs trygt å ta tak i det. men hvem vet plutselig så rykker både doff og solstad

Tipper DOF står lagelig til for hugg…!

Ja, ser ikke bort fra det. Men, det er samtidig komplisert ift. gjeld/restrukturering hvilket jo kan forklare hvorfor dette tar slik tid- og at visse enkeltinvestorer har investert såpass mye i et konkurstruet selskap som står for tur for utvanning.

eller oppkjøp…

Tja. Her er flere muligheter. Jeg er rimelig sikker på at TW kunne tenkt seg noen OCVer, men så er det vel mer usikkert om selgersiden er like velvillige slik markedet nå kan se ut til å utvikle seg videre.

God helg godtfolk! :wine_glass:

2 Likes

Hehe, jo, det skulle tatt seg ut med oljepris på over USD 250 pr fat.

Men det er da ikke Nederland🤔

Har de snudd skuta?

Ser jo sånn ut

Vesselfinder har ikke Las Palmas, men jeg har ikke abb og derfor trenger vi info fra noen med realtime.

Alt virker normalt og etter plan på Vesselfinder, oppdatert for 3 min siden og seiler nordover mot Amsterdam

1 Like

1 Like

Installer er på vei tilbake til Cape town

Hemen ned 32k, Swedbank ned 14k

Skriv listen for endringene
32k er ikke mye på john. Det var omsetning på over 2 mill kr både torsdag og fredag

32k var for onsdag.

Ser bra ut i AHTS spotten nå og på kort sikt. 79% utnyttelse akkurat nå og få som blir ledige de første dagene.

2 Likes

Jepp, alle Solstad sine AHTSER i full aktivitet.

Far Sapphire AHTS Lundin 16.11 Bergen
Far Sigma AHTS Apache N.S 20.11 Bergen
Normand Drott AHTS Havfram 28.11 Bergen
Normand Prosper AHTS Altera 25.11 Bergen

Det er også PSV’ene, med unntak av Symphony som er inne til vedlikehold:

Far Symphony PSV In-house 19.11 Aberdeen
Normand Flipper PSV Premier Oil 19.11 Aberdeen
Normand Sitella PSV Equinor 20.11 Aberdeen

Normand Cutter dukker opp på spotlisten:

Normand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Europe
Normand Cutter CSV 15.12.2021 Haugesund, Norway
Normand Pioneer CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Australis CSV PPT Enroute Singapore
2 Likes

Ser ut som el. bilen må rulle minst 200.000 km hvis den skal være like god for miljøet som en diesel bil med samme km. Alltid interessant å få dette bekreftet igjen, men så lett å glemme. Dett gjaldt en liten el, bil. For en tesla så skal man mye høyere opp på km før at den slår en diesel bil. Drar man inn at man ønsker lenger rekkevidde dvs større batteri så begynner dette å bli interessant. Stort sett alt som går på « miljø» er en styrt prosess hvor sannheter tilpasses underveis slik at man får gjennomført de mål noen fanatiske personer har satt med de ekstreme kostnadene det er for landet. Videre vil jo samme fanatiske gjengen stoppe både olje og gass produksjon…
Jeg føler vi lever i et drømme samfunn hvor all fornuft er tilpasset. Uansett ingen skal få meg til å bli veganer. Plante føde er for kyr…Forresten god morgen…

1 Like

Hemen ned 100k, Swedbank ned 59k

1 Like