Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det var det jeg tenkte også… :wink:

Hvem er det dere kaller Taxisjefen?

hør med SRH

Hemen ned 28k, Hystad opp 49k

Erlend Kvala - nå ca 94k aksjer

1 Like

Aha det e rhan du kaller taxisjefen?

Muligens en annen tittel enn han selv ville foretrukket, men likevel passende slik jeg leser hans proff-status.

1 Like

Mannskapet på Valiant som kjeder seg- eller mye vind?

De har jo til og med fått seg en liten tur på land ser jeg :sweat_smile:

Noen av dere som direktelink til EIOFs 3Q-rapport. Jeg vet ikke om det er demens, briller eller teknikk som medfører svikt her hos meg- men jeg finner den i hvert fall ikke

1 Like

Men, hvor er selve rapporten?

Ikke lagt ut på hjemmesiden i sin helhet enda ser det ut til, den er ihvertfall ikke linket i oversikten.

1 Like

Du finner den her hvertfall.

NewsWeb (oslobors.no)

2 Likes

god morgen Rodjer. har du gjort deg noen tanker om neste uke? holder du fast på at du tror vi ender på -100 mill eller er begynner du å tenke som meg rundt -200 til -220 mill? dette for q3 selvfølgelig.

God morgen,
Tja, jeg holder fast ved mine estimater, sjelden jeg trekker meg fra slikt så erkjenner jeg heller med rak rygg at jeg bommet.
Eiof leverte inntekter på 141 mill i q2, 11 okt skrev jeg at de kunne ende på 176 mill i q3, jeg bommet med en drøy million.
Men, der bommet jeg på resultatet og kan godt hende det skjer også i Soff.
Treffer bedre på inntektene jeg estimerer enn resultatet, i resultatet kommer det endel man overhodet ikke har kontroll på.

Ha ha. Ja det er lettere å se intjenning. Det er egentligt det viktigst.
evt. finanskostnader/intekter…dvs for eksempel valutat er ikke like lett. Når man har store lån i dollar og dollaren går ned med 6-7 % så kan det slå mye inn. Jeg for min del holder fast på minus 200 til minus 200. Dette gjelder resulatet. Ser for meg en forbedring på 50-70mill.

Hvis du får rett så blir det full feiring her i gården. Det hadde hvert utroligt å kunne komme ned til minus 100 mill

Håper du bommer fordi jeg finner det for svakt, vel og merke dersom mine inntekts estimater slår til på i nærheten av 1400 mill.

Jeg håper jeg bommer også. tror anslaget ditt vil ligge nærme.
Estimatet mitt husker jeg ikke…jeg må lese meg opp på gamle mailer.
men at vi vill se en forbedring på 100 til 150mill det tror jeg på
dvs 1364 til 1414mill. pga at det kom flere båter i drift samt ratene var noe høyere og spot gjekk bra for psv. hvis 50% av den økte omsetningen går på bok så gir det 50 til 75mill ekstra
legger man det til Q2 så er vi rundt minus 270mill…så gir det minus 200 til minus 175mill. men som sagt jeg ser for meg minus 200 til minus 220. Det skal vi være fornøyde med. Får du rett på tall nær mot minus 100mill da har vi en fantastisk uke på gang og definitivt et snupunkt for aksjen

1 Like

Mener å huske at q2 endte på 1264 mill i inntekter.
Tar det på husken, skal se Huddlestock presentasjonen nå,