Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

men trist dag på børsen. ser ut som vi ender på i underkant av 5 kr på børsen. får vi et betydelig negativt resultat uten av vi får meldinger så er vi lett nede på rundt 4.6 til 4.8 i slutten av neste uke. det vil i så fall være trist

Det vil også være en kjøpsmulighet :wink:

1 Like

Enig. Jeg håper og tror det vil bli flere gode kjøpsmuligheter fremover (med mindre en av triggerne snarlig utløses), for jeg tror ikke 3Q vil føre oss i retning av noe aksjonærfestivitas.

Jeg er i ferd med å selge 50% av aksjene i firmaet (Fikk ikke solgt hytta :stuck_out_tongue_winking_eye: ), og kunne således tenkt meg at aksjekursen holdt seg nede frem til slutten av året hvor det kan bli noe mer kapital tilgjengelig.

Uten NM avklaring eller andre store nyveter ala konkrete Windstallr jobber kan jg eldri tro Q3 blir noe særlig kursdrivende

Hemen sitter nå igjen med anslagsvis 2,3-2,5 mill aksjer, aldri vært så nær som nå😀
Etter at nedsalget er ferdig kan vi kanskje håpe på en normal situasjon hvor aksjen responderer igjen.
Såfremt ikke DNB da overtar stafettpinnen :smirk:

Hemen har senket takten- ned 14k

Det er vel en algo som tilpasser seg volumet.

Ja, kanskje. Og, de har vel også tidligere redusert nedsalget når vi har vært nede på disse kursnivåene.

Det var liksom en velsignelse å se at Maximus gikk rett i dokk igår. Bilder på fb gruppene viser at det trengs noen spann med maling, skipet har mer eller mindre vært i døgn kontinuerlig aktivitet de seneste 5 årene så dette er nok en etterlengtet og sårt trengt break.
Hva skal man nå tro på ift fartøyet, det skal være innomhus til og med 20.12.
Kan man tro på og håpe på at det meldes kontrakt før q3 eller kommer det etter q3?
Eller, kan det være slik at selskapet fortsatt ikke har funnet det riktige og godt nok betalte for NM enda.

Deilig at den gikk rett i dokk ja.
Den fargen på båtene er veldig utsatt for å bli blass. Litt dumt valg av farge, men det er vel ikke noe tema å skifte… :upside_down_face:
Av erfaring er de litt sene med å melde kontrakter, så har ikke mye tro på at de melder før Q3. Samtidig er det sannsynlig at de har noe på trappene når de er så hissige på å få den klasset.

Jeg har på bakgrunn av at kreditorene har akseptert kortidskontraktsarbeid gjennom 2021 lagt til grunn at tidspunktet for denne klassingen har representert en viktig milepæl ift. å finne bærekraftig langtidsarbeid for skipet- og med dette en bærekraftig finansieringsløsning.

Jeg tror videre at det faktum at hun nå ligger inne til klassing betyr at skutas fremtid i realiteten er avklart.

Dette enten i form av;

Det vi alle håper på; en bærekraftig langtidskontrakt og som innebærer normal going concern for SOFF og NMs eiere.

EMI for finansiering av NM-kjøp, og hvor Aker/Solstad m.fler kan kjøpe seg alle de aksjene de så langt ikke har kjøpt til en “rimelig pris”. Da gjelder det for oss andre å ha noen sparepenger i kisten, eller måtte akseptere å bli utvannet.

Jeg ser ikke mørkt på noen av de to alternativene. Dette selv ikke for de som ikke kan- eller får ta del i emisjonen. Dette selvfølgelig forutsatt at emikursen blir satt sånn nogenlunde fornuftig. Det blir eventuelt interessant å se hvordan dette blir strategisk, taktisk og juridisk gjennomført og løst fra SOFFs, storeiernes og kreditoraksjonærenes side ettersom det her sittes på flere sider av det samme bordet. Her bør, etter mitt syn, i så fall småaksjonærene organisere seg a la DOF, men da som en positiv og løsningsorientert aktør og bidragsyter.

Jeg ser fortsatt svært positivt på fremtiden som SOFF-aksjonær, og tenker at det dette egentlig handler om i hvilken grad det blir positivt/gunstig.

Det blir spennende å se- og nå er det ikke så lenge igjen til vi nok får noen svar.

Edit:
Like viktig for meg som NM-saken akkurat nå er at SOFF snarlig får høstet av den forventede bedringen i OCV markedet.

Jeg ser heller ikke negativt på ditt punkt 2, derimot tror jeg fortsatt på pkt1.
Jeg tror rett og slett på en bærekraftig langtidskontrakt og da faller behov for emisjon og siden intet slikt enda er meldt anser jeg liten sannsynlighet for punkt 2, men intet kan selvsagt utelukkes.

Aker er mer en kyniske nok til å kunne forsøke å godtgjøre seg på en slik mulighet (Dette er ikke ment som kritikk- det er just business). Nøkkelen her, slik jeg ser det, er Solstad og kreditorene- og eventuelt småaksjonærgruppen ettersom man nå skal et godt stykke ned på listen for å oppnå 2/3-flertall.

Men, jeg er enig. Det er ikke i god AP-ånd å snyte småaaksjonærer uforholdsmessig så jeg tror primært på alt. 1 og alternativt på en solidarisk versjon av alt.2. og da uansett med positiv resultat for oss småaksjonærer

Invitation to Presentation of Third Quarter 2021 Results

Denne presentasjonen ser jeg frem til. Ikke så mye ift. regnskapstallene, men ift. windstaller, fremtiden og kanskje NM. Det er ikke sikker det blir noen black friday!

Contract for PSV Far Symphony

1 Like

Var litt skuffet over at første meldingen bare var kvartalsrapport, men det kom det jo en trøstemelding.

Vi får satse på at LPS har blitt nødt til å sette av tid til utsendelse av børsmeldinger helt frem til lunsj!

Liker den meldingen, får en psv til ut av det svake vintermarkedet og mtp alderen blir dette fort en jobb som varer til den skal pensjoneres…

2 Likes

Jepp, flere som returnerer nå etter endt oppdrag, det var 4 psv’er i spotten nå, etter meldingen er det bare 3 igjen, FLOTT!