Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja, han delte det på børsforum på facebook

Jepp, kjenner Lars godt.
Og han er meget reflektert og flink, samtidig ikke alltid at jeg er enig i alt han skriver.

Hva er du uenig i her?

Neida, ikke noe konkret der tror jeg, lenge siden jeg leste det og leste ikke gjennom nå.
Men, Lars uttaler seg på mange arena og områder og man skal ikke være enige om alt.

Og den kommentaren over fra Lars kom lenge før Sioff sin q3 om jeg husker riktig og han traff selvsagt på oppgang i Sioff før Soff grunnet Hemen samt at nedsalget i Sioff da gikk mot slutten.
Ellers er han selvsagt ekstremt flink på tall og analyse av det.

Det er vel egentlig ikke mulig å være uenig i noe av denne teksten. Jeg mener derimot at det finnes viktige parametre som forfatteren ikke berører- og som vil kunne få avgjørende betydning for både kort- og langsiktige kursbevegelser. Kort og godt; Det er, slik jeg ser det, de ulike rederienes evne/muligheter i morgendagens marked som skaper verdi- ikke dagens resultater. Dette derimot selvfølgelig forutsatt at man overlever frem til da- og at det forventede markedet faktisk kommer.

1 Like

Men, noe i gjære i Sioff nå kanskje :laughing:
Sikkert en kontrakt på vei.

Var en skjult selger på 2,99 som gikk tom. fikk litt fart da. Så får vi se om det var en kortvarig fyr eller ikke. Tror uansett denne skal mye opp og kan komme posisjoneringer for juleraketter, vet mange leter etter disse.

1 Like

Spent på morgendagen ja. Det er de små glimt av lys vi ser etter :slight_smile:

Kl 17 idag kommer rapporten

2 Likes

Aldri har vel “et lokk over aksjen” vært mer synlig enn nå, tipper Hemen ligger på 5 kroner. Man snakker Ulefoss kumlokk i jern, tung type

Financial report for the 3[rd] quarter 2021

Haha, bommet faktisk 100 mill på inntektene :joy: :joy:

1 Like

Eg og men hjeldigvis rett veg :-o dette var overraskende positivt, mer enn 15% opp er massivt…

1 Like

Bare 150 mill i minus og. Ikkje alt for gale

Jeg bomma- og er jeg glad for det? Ja.! Gleder meg til å se nærmere på dette. Gode nye avtaler, eller spot? Kam noen gi meg kortversjon av fremtidsutsiktene? Er opptatt av å drikke rødvin ettersom jeg drikker rødvin pga salg av aksjer i firmaet. Rekker jeg nå å kjøpe flere rabatterte SOFF-aksjer?

SOFF: JUSTERT EBITDA 500M I 3.KV 2021 (395)

Oslo (TDN Direkt): Solstad Offshore fikk en justert ebitda på 500 millioner kroner i tredje kvartal 2021, mot 395 millioner kroner samme periode året før.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport torsdag.

Omsetningen var 1.500 millioner i kvartalet (1.316).

Solstad Offshores ordrebok er på 5.000 millioner kroner ved utgangen av kvartalet.

The main driver for the increased revenue is more vessels in operation, higher day rates and better utilization of the total fleet.

1 Like

Flott, da kan vi sove greit i natt også :grin:

Fin vinkling hos Finansavisen haha :smiley:

2 Likes
3 Likes