Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja, det er korrekt at jeg solgte aksjene mine som stod igjen på DNB, har flyttet kapitalen over til SR Bank for å ha alt samlet på et sted.
Skiftet til Sr Bank sommeren 2020, men endel aksjer har stått igjen der samtidig som jeg har handlet det meste av aksjer siste året på SR.

Godt å høre at du ikke har mistet tålmodigheten/trua, men trodde vel egentlig heller ikke det

1 Like

Nei, har overhodet ikke mistet trua på Solstad, q3 bør ha gitt de fleste et større håp for framtiden enn man kunne drømme om fra hvor selskapet har vært.

Men, skal innrømme at i alle aksjer jeg sitter i nå føles behovet for å kommentere mindre enn for noen uker siden, det er trått om dagen og man orker ikke være like entusiastisk da, eller hvertfall ikke jeg.
"slår "litt av disse dagene, men det gjelder ikke bare soff, men også alt det andre jeg har, for det har ikke akkurat vært raketter de siste to ukene, men det snur snart :grinning:

2 Likes

Når dagshumøret følger hovedindeksen på børsen, så bør en revurdere hva en skal bruke helga på :wink:

Har gått litt trått for meg og, med 12 dollar mindre per fat.

2 Likes
1 Like

Prosper forlenget m til 08.12 Drott fortsatt på 10.12 men har stor tro på at denne også forlenges, jobber jevnt og trutt på Balderfeltet med vindprosjekt men været har nok utsatt ting litt vil jeg tro.

Vi skal være meget glad for at disse to er på mid-long kontrakter nå, kommer til å være viktig for AHTS inntjeningen Q4

2 Likes

Tittet litt på Q3 2021 i forhold til Q3 2020. Som en ser av tallene så ser det jo bedre ut, men en tjener jo fortsatt 50 mill for lite til å betjene gjelden. Men effekten av bedre kontrakter og ratenivåer, så er det nok ikke uoverkommelig at det kan bli grønt framover.

3 Likes

Hemen ned 0 :astonished: :mask:

For lite volum over kurseavtalen med DNB muligens?

Vi trenger en nyhet som skaper volum og noen %oppgang skal Hemen få ut volum

1 Like

Kun en ledig AHTS i hele nordsjøen nå-kommer noen inn i helgen men vi kan fort se litt bedre rater nå om det kommer jobber.

Det er forsåvidt rett det, men det er vel fra 8/12. Og innen da blir det vel etter planen ledig 5 stk.

Jo men de som går på jobb 8.12 er jo ikke ledige før det med unntak for helt korte småjobber :slight_smile:

1 Like

Ok, mulig jeg ikke helt har forstått systemet. De fartøy som har “next charter for Ross og Lundin” står jo for tiden med PPT Bergen. Bertyr ikke PPT at de står for tiden uten arbeid?

Jo- men de færreste jobbene tar så liten tid at de rekker å begynne og avslutte før 08.12- så selv om de ligger som ledige konkurrerer de ikke om jobbene som starter de neste 1-15 dagene

Skjønner. Det er i hvertfall veldig bra at det kommer oppdrag jevnt og trutt, sånn at man ikke taper noe særlig :slight_smile:

1 Like

Ja viktig at de ikke lugger til kai😳

Og supert at Drott og Prosper har lengre jobber

Håpløse forhold å selge i, hvis man vel og merke må selge. På tide med noen nyheter så vi får opp likviditeten. Sioff viser litt mer normale takter, Soff burte hatt samme mønster, men nedsalg er nedsalg

Ikke så fristende for nye å kjøpe seg inn når man vet at man fortsatt får 2 mill. aksjer i hodet fra JF.

5 Likes

helt klart at det vil stramme seg til, men det skjer nok ikke før vi er ut i 2024… .