Er slike artikler som gjør at man har lyst til å kjøpe mer, men holder igjen da man fremdeles får Hemen i hodet
Fin artikkel.
Vet vi noe om hvor mange opsjoner som etter hvert kan bli løst inn og til hvilken kurs?
Dette er vel en del av restruktureringsavtalen vil jeg tro?
Mellom 2,8 og 3.2 kt avhengig av styret. Har rett til å tegne inntil 10% av totalen- og merk at dette er basert på aksjeantallet ved restruktureringen. Tror derfor ikke at LPS vil være talsmann for noen emisjoner selv om avtalen har premisser også for dette. Må løses inn senest Ila april 2024.
Hemen ned 0
hvor mye egne aksjerhar han? han stoppet nok på 5 kr. pga avtale med dnb ved nedsalg
ca 2,2m - og ja, det tror jeg også
ca.11mill nok. tar nok 22 dager dvs mer enn enn måned på børs. utløst ut i januar
Jeg er rimelig sikker på at han er ute før nyttår. Aksjesalget- og aksjekursen kommer nok til å ta seg opp frem mot jul- både for SOFF og andre i denne bransjen.
Dette er fine førjulstoner:
Slyngstad trekker frem at verden står overfor et energiskifte med store investeringsmuligheter.
– Samspillet mellom ledende industriselskaper og de store globale investorene må til for å realisere de store prosjektene som akselererer overgangen til nullutslippssamfunnet, sier han.
– Målet er å etablere fond på totalt 100 milliarder euro som vil investere i lønnsomme klimaløsninger som skaper verdier, fortsetter Slyngstad.
Summen tilsvarer i overkant av 1.000 milliarder kroner etter dagens kronekurs.
Derav er totalt kroner 95 252 investert i SOFF kl. 10:07 på børsdagen
Noen har nok rett når de sier at markedet kan mangle litt volum framover.
Er bedre enn SIOFF i allefall, som har omsetning på kr 36 431…
Jeg skjønner det virkelig ikke- altså det at markedet ikke ser at norske offshorerederier står foran en ny blomstringstid og videre at man på den bakgrunn ikke ser mulighetene- og verdiene i et bet til vrakpantpris.
Tror markedet ikke noe på at offshore vil spille noen rolle som del av det forestående energiskiftet og/eller ser man ikke potensialet dette har i kombinasjonen med fortsatt olje/gass-produksjon?
Tror markedet at nye selskaper vil kunne vinne konkurransen om disse markedsandelene- med lavere finanskostnader enn allerede etablerte/rekonstruerte selskaper?
Tror markedet at disse nye markedsandelene er knyttet til “nyteknologiske skip” og som overflødiggjør de eksisterende selskapene/flåtene?
I så fall mener jeg nå i hvertfall selv at jeg virkelig fortjener den avkastningen jeg- og vi får når den kommer.
Jeg tror derimot ikke dette er tilfellet.
Jeg tror veldig mange sitter på gjerdet i påvente av at markedet responderer på ovennevnte og tenker at de nok kommer seg trygt og godt inn når skipet tar fart- og da med mindre risiko og uten de tålmodighetsprøvene vi som allerede er inne stilles ovenfor.
Er vel bare det at markedet består av private investorer som ikke får logget på nettbank med Bank ID. Sier litt om nasjonen når en ikke klarer å holde det selvbetjente bankvesenet operativt
Sitter vi en ubåt?
Vi er nå bare ned 99,82% fra topp for en 5 år siden (Feb 17) Kjell. Så ytterligere nedside er begrenset.
Får bare satse på at Bank ID og framtidens marked kommer på igjen omtrent nå…
Hemen ned 66k (Rest 9062k)
Navigator også lagt til.
Normand Maximus | CSV | Inhouse until 20.12.2021 | Europe | |
---|---|---|---|---|
Normand Cutter | CSV | 15.12.2021 | Haugesund, Norway | |
Normand Pioneer | CSV | PPT | Haugesund, Norway | |
Normand Australis | CSV | PPT | Singapore | |
Normand Navigator | CSV | 01.01.2022 | Singapore |
9062K? Altså 9 millioner?
jepp
Men leste ikke jeg 2.2 millioner her for over en måned siden?