ja han vet sikkert noe
Pioneer er flyttet fra Haugesund(KillingĂžybasen) til HusĂžy hvor Solstad har et lite âavdelingskontorâ og endel kaiareal de disponerer. Av og til ligger bĂ„tene her uker/mĂ„neder i pĂ„vente av jobb, andre ganger er de bare innom for mindre utstyrsting, pĂ„fylling av mat mm fĂžr de skal ut etc. Jeg skal se om jeg ikke fĂ„r gĂ„tt en tur utover i lĂžpet av en dag eller to og se om jeg kan se noe.
Pioneer ligger pĂ„ âventekaienâ pĂ„ HusĂžy uten at det trenger bety noe, noksĂ„ sikker pĂ„ Drott lĂ„ pĂ„ âpĂ„fyllkaienâ igĂ„r nemligđ skal fĂžlge litt, av og til ligger de der ukevis, som Far Samson i vinter, andre ganger forsvinner de. Den har fortsatt A-rammen pĂ„.
AKOFS Offshore has signed a firm three-year contract with Petrobras for its vessel âSkandi Santosâ which will perform a broad scope of subsea services in Brazil. The services will commence in Q4 2022 and the total contract value is about USD 107 million. AKOFS Offshore will be performing the Skandi Santos operations with its partners Grupo Bravante for marine services and IKM Subsea Brasil for ROV services
Er dette en god rate? Noen som har formening om de er pÄ vei opp for slike skip?
Det er et stramt marked med hÞy konkurranse- en faktor som gjÞr markedet utfordrende. KontraktsstÞrrelsen mÄ sees i sammenheng med driftsutgiftene. For NM tror jeg det viktigste er break even mellom inntjening og drift/belÄning fÞrst og fremst.
NOK 320 mill pr Ă„r.
NOK 890k/dag, ja det mÄ da uten tvil vÊre en fantastisk rate.
Det ligger ikke noe opsjonsgreier der i tillegg som er endel av den totale kontraktsverdien?
Hvis det er 107mill usd for 3 Ă„r og ca 900k/dag er det en kongerate for den bĂ„tenđł fin bĂ„t men 12 Ă„r gammel og ikke i nĂŠrheten av feks Maximusđ€
Jeg nevnte for ikke lenge siden at det begynner bli mangel pÄ csv i Brasil og dette beviser det. Husk ogsÄ at pga regelverk kan ikke hvem som hrlst sende bÄter til Brasil, rederier som Soff, Dof ig Siem har foten innenfor.
Det stÄr ikke noe om opsjoner.
StÄr dette pÄ hjemmesiden
The vessel is now completing its current contract with Petrobras which began March 1, 2010.
Ville dette vĂŠrt en god nok rate for NM?
Ikke like god som Saipem raten men jeg tror lss ville tatt 3Ă„r med 900k/dagđ€
Det betyr at det er en mulighet for at NM likevel kan fÄ en langtidskontrakt i 2022 og ikke bli gÄende pÄ smÄoppdrag
Jeg tror ikke dĂžren er lukket nei, men hvis jg skal vĂŠre helt ĂŠrlig tror jg lps vil ha 5Ă„r pluss skal han inngĂ„ lang kontrakt i 22đ€
NM gÄr i breakeven pÄ ca Nok 700k/dag
Spennende. Det drar seg til, hvorfor nÞye seg med 700k om en kan fÄ 1m+
Hemen ned 143k (Rest: 8734k)
Ikke fritt for at kursen nÄ er frustrerende Godt man ikke er 100% vektet i et selskap. Sioff viser i det minste hva som er en naturlig reaksjon nÄr man sikrer gode kontrakter.