Anbefales
Det dukker opp som pris/bok istedet for P/E?
Nytt intervju
Når det kommer til fysisk sølv er nok ikke Finn så dumt. Oppsøker du en forhandler må du ut med 30-35% over spot for sølvet.
Ja, men da må man ha utstyr til å teste sølvet. Har man det er det sikkert veldig lurt.
Nærmer seg 30 dollar igjen
Kjøpte litt mer sølvgruver i dag så får vi se om det var lurt. Den underliggende trenden er sterk, men det kommer så klart dipper på veien og vanskelig å vite hvor dype de blir.
Har kjøpt tilbake litt jeg og, men kjører litt lavere risk inntil evt 3000 brytes.
Jeg tror mest på at vi klasker ned en gang til i PM til lavere nivåer - før oppover igjen. Dog i en bullish kontekst sett i et lengre perspektiv. Antar ny bunn neste uke - så oppover igjen.
Ikke så mye å være uenig i der. Tidsaspektet for de høyeste prisanslagene er der det blir mer usikkert.
Kva ETF er bra og billig for å følge prisen på sølv?
Forventer fortsatt sølv til 20-22 USD et sted. Neste uke kanskje. Så får vi se derfra.
Hei,
Av ren nyskjerrighet - hva baserer du det på? De fleste kilder jeg finner spår sølv oppover (over 30 USD).
Om du ser eldre poster av meg ser du at jeg også har tro på at vi skal høyere. Men på kort sikt tror jeg vi skal lavere først. Når du ser analytikere eller andre markedsaktører operere med kursmål, så er det viktig å forstå at man ikke kan forvente at prisen skal dit uten å ta litt omveier. Som regel er det litt berg og dalbane for å komme frem i mål.
Det forstår jeg. Men hvorfor tror du vi skal lavere på kort sikt?
En korreksjon fordi det har gått fort? Generelt fordi det går litt opp og ned? I så fall er det jo spesielt å nevne en spesifikk kurs (20-22) som du nevner. Jeg bare lurer på om du har noe å “backe” forventningen din med (20-22 usd) eller om du “bare kjenner det på gikta”?
Jeg vurderer 20-22 området å ha fungert som viktig motstand de siste årene. Prisen gikk parabolsk i juli-august og smalt gjennom dette nivået. Normalt tenderer pris mot å teste viktige støtte/motstandsområder.
hyggelig å se gull og sølv opp i dag!