Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Sølv krasjet rimelig heftig det også når Corona kom (30-40%), så det er ikke en spesielt god hedge mot børskrack på kort sikt i hvert fall. Gull er mer solid.

Det stemmer. Men premium på fysisk gikk kraftig opp under de dagene. Så forskjellen ble ikke allverden,
PSLV kan nok følge spot med ned i større grad. Kan være et fantastisk kjøp under et krasj.

1 Like

Krakket i mars 2020 var jo deflatorisk deluxe. Ikke rart sølv røyk kraftig da?

Er premiumen historisk høy nå eller har det alltid vært fra 15-50% på coins?

Ja, crack er jo deflatorisk. Jeg er bare usikker på om sølv er det man skal kjøpe som hedge. Man kjøper vel heller det pga at prisen har vært trykt ned relativt i forhold til mye annet, og derfor på lengre sikt har en potensiell oppside.

Forventer man en korreksjon kjøper man under korreksjonen, ikke før…

3 Likes

Spørs hva slags krakk. Men forstår jo hva du mener og er enig i det.

Fikk handlet noen Maple Leafs nå til 249,- ikke dum pris.

En kompis som fyller rundt år i jula, han skal få en liten pose med Maple Leafs også :smiley:

5 Likes

Julegaver i boks her også. I form av noen poser Maple og Krügerrand :2nd_place_medal:253kr pr unse når jeg var i butikken nå.

2 Likes

Sprek premium på spot :wink:

2 Likes

synd det er moms på barrer !

#TripleDigitSilver

1 Like

Kjøp 1 kg mynt heller :slight_smile:

Rart de ikke har prøvd seg med moms på krypto. :smiley: Da tenker jeg mange hadde gått under jorden…

2 Likes

Har et par stk, men fikk problem med en jeg bestilte fra den største leverandøren i Hongkong (perth mint mynt) måtte betale moms når jeg hentet den ut i posten(greit nok) Men, når jeg sendte krav om refundert moms fikk jeg beskjed om at jeg måtte dokumentere at mynten var legal tender i opprinnelse landet. Jeg sendte link fra perth mint sin hjemmeside om at de var godkjent, men det var tydeligvis ikke godt nok. Snakket med Tavex, og de mente det var bullshit, men jeg fant ikke noen gode kilder tilstrekkelig for tollen :angry:

så bare sånn OBS! om noen kjøper fra utlandet :triumph:

2 Likes

Det var snakk om det i 2015, men eu domstolen bestemte seg for å frita krypto

1 Like

Denne e Nice…

4 Likes

Det smeller i ettermiddag kl 14:30 Enten ene eller andre veien! (1 kontrakt er 5000 oz) Så rundt 100 mill Nok

2 Likes

Tømmer Tavex nå :smiley:

7 Likes

Herlig! :smiley:

Hvilken betydning vil inflasjonen i USA ha for sølvprisen?

Prisene løper løpsk i USA: - Dette er krise

1 Like

https://research.sebgroup.com/macro-ficc/reports/21518

Silver lifted to USD 29/ozt in 2020 as the pandemic hit the global economy. It got positive tailwinds from both the industrial and the precious side of the economy. Speculative positions in both gold and silver expanded by 45% and 75% respectively and are still very high. Both copper and gold prices are still elevated but neither seems to be able to prevent silver from ticking lower. With still very elevated silver ETF holdings and a gradually more normal world in 2022 we expect sell-offs in silver down to USD 16/ozt. We expect an average of USD 20/ozt with rebounds to as high as USD 24/ozt.

1 Like