Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Jeg har samlet på mynter/gull og sølv siden 2000 tallet , eller jeg kjøpte som investering. Mynter med og utennsølv. Etter min svigerfar hadde samlet i 50 år lærte han meg enndel ting Men etter en stund fant jeg fort ut at det eneste som steg i verdi var de aller dyreste objektene (1968 2øre stjerne 10k opplag) osv mens alt annet falt. Jeg solgte alt og kjøpte kun de ned mest mulig sølv og kunntil sølv pris rundt 5 dollar. Nå er de fortsatt kun verd sølv pris men 22/23 dollar.

Så har masse, masse penger kjøpt unike objekter ellers få Mest mulig sølv per krone. Søk på Finn.no hvis du vet hva du ser etter (kjøpte nylig 25 silver eagel til 225kr stk) lokalt husk frakt spiser enormt av verdiene om du kjøper få. Tavex er billigst og bor du i Oslo er det jo genialt. Kjøp litt og litt.

Lykke til.

3 Likes

Takker, kjekt og høre fra dere som har vært i gamet en stund :grinning:

2 Likes

343 kroner for silver eagle hos Tavex.Hvorfor i all verden skal det väre så stor prisforskjell på bullions så lenge de har samme sölvinnhold.

Skulle gjerne kvittet meg med noe sölv men hvem gidder å selge til spotpris når man man vet at det vidreselges med vanvittig avanse.

3 Likes

Hvor kan en eventuelt selge sølv med vanvittig avanse ? Folk som handler vet stort sett hva sølvet er verdt ?

Finn! De selges som regel for 300-350. Jeg kjøpte en maple for 300 + frakt som mitt første kjøp :see_no_evil: men etter det har jeg blitt hekta på sølv, og den mapleen er med meg over alt! :2nd_place_medal:

5 Likes

Nyhetsspeilet.no sitt julebord

Takk til Mr.Oncoinvest som leverte disse idag :grin::clap::+1:

8 Likes

Resten av pakkekalenderen til ungene i boks :grin:

4 Likes

Bestilte noen av desse. Laster opp bilde når de kommer :sweat_smile: kan bli morro minne/verdi? En gang i fremtiden!

https://silvergoldbull.co.no/1-oz-wall-street-sølv-this-is-the-way-sølv-round

pp-7963-1

pp-7963-2

9 Likes

Konge har sett på de selv. Hva er pris per unce med frakt ?

Ser de er + mva er det riktig ?

Blir en del ekstra ja! Jepp Forhåndsbetaler Mva. Betalte 250 kr i frakt elns (FedEx med sporing og forsikring)

337 kr pr stk(inkl. Mva) for en ganske ekslusiv mynt er jo grei pris?

De blir nok ikke solgt dette tiåret uansett :sweat_smile:

3 Likes

Hvordan utvikler premiumen seg over spot på bullions i forhold til sølvprisen? Noen som har sett tall på det?

1 Like

Dybde på første cup = 10x fra 5$ til 50
Neste cup fra 50$ x10 = 500$ innen 2027 ish. Enkel matte :sweat_smile::clown_face:?

6 Likes

Vakker matematikk :ok_hand:

2 Likes

Easy peasy lemon squeezy

2 Likes
1 Like

Var i mange år aksjonær i NOM og hadde over millionen aksjer på det meste. Dessverre ble det altfor mange skjær i sjøen til at jeg orket mer.

Dette bildet er aktuelt, sølv bevarer kjøpekraft. I motsetning til i dagens system hvor pengene blir spist opp av inflasjon.

5 Likes

Kommet inn endel eksotisk på mynthandelen nå.

2 Likes

Få se på sølvstacken deres ? Blir mer akkumulering i 2022 :slight_smile:

6 Likes