Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Fantastisk. Det er jo ved store svingninger vi kan finne kupp. Jeg gikk for gull kjøp i mars fant dette :

Det er under gull pris men måtte prioritere. Vurderer ett til

Det ble nevnt en lokal skrotnisse/samler som hadde vanvittige mengder sølv , inne hos brukthandleren. Nesten 1 tonn :smiley::man_shrugging::man_shrugging:
Sannsynligvis norges største fysiske sølveier.

Noen av disse brukthandlerene har ikke noe Track på Spot. Så forretningen er rett og slett å kjøpe noe fra kunden, for så å legge det ut litt dyrere. Dermed kan man gjøre gode kjøp etter oppganger, der kursen typisk vil «lægge» hos disse.

2 Likes

Jeg gikk for sett nr 2 nå. Dette er jo en enorm mulighet. Vi vet jo at sølv/gull mynter går over spot så hvos du sleger dette settet for +8-10% per mynt er det helt forståelig. som betyr 9000kr per mynt har du 27 000 for gull og sølv som bonus til 750kr minst…
Det er enkle 2250kr tjent… om du selger. Men enda begre om du beholder i 5-10 år tror jeg…

1 Like

Fin dag for sølv og sølvgruver :+1: :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

3 Likes

Vi tjener i begge ender. :joy:

Ja som jeg sa tidligere krig+inflasjon jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være bra for gull og sølv.

Og olje…

1 Like

Og hvete

1 Like

Det stemmer forsåvidt. Ser man volumet den ene dagen de banket sølvet ned i forrige uke, så var det absurd stort. Men hva som ble nettosolgt av BoA er vel uklart.

:2nd_place_medal::2nd_place_medal:

Bare lurer på hva som skjer HVIS sølv klarer å komme ut av «grepet». Slik Palladium klarte.
Og hva vil skje med Hecla, PAAS og First på sølv 50$ ?? :man_shrugging:t2::man_shrugging:t2::crazy_face:

3 Likes

Veldig grovt kan man regne kost på 15$ hos de største. Så på 25$ snakker vi 10. Og på 50 snakker vi 35 i profitt,
Så aksjene bør gå minst 200% opp da vi nærmer oss 50$ pr unse.

2 Likes

Da justerte de prisen. :+1:t2:

image

Hmm. Den spretter

1 Like

Silver bullet +7,96% i går og +13,05% YTD

4 Likes

Fikk nyhetsbrev om at de har fått laget en annonseartikkel, dette må leses som reklame men interessant likevel.

(Ingen tilknytning, bare fornøyd kunde)

3 Likes

Begynner å smake godt

1 Like

Ja jeg ringte og snakket med de i forbi deles med min bestilling. Virket meget bra og veldig hyggelig «mynt /gull/sølv» samtale. De slet med og få nokk produkter inn i butikken👍🏻

Får se når jeg notar mine 2 bestillinger om jeg er like fornøyd .

Det var 353 for bare noen dager siden

Heh, Dollar to crypto ratio 11,19. “Dollar” er da pengemengden M2 for USA :stuck_out_tongue:

Dette vil vel gjøre spread på fysisk vs papir ekstrem på sikt. Som nevnt så tømmes jo fysisk lager raskt over alt.

Hørte og at behov ligger på ca 1200k/1100k unce mens produksjon er 800k unce.

Tror vi vil se store bevegelser frem over…:champagne:

1 Like

Det regnes vel også resirkulering på nærmere 200 mill oz i tillegg til produksjon.

Men klart dette må sprekke engang.

Min «lakmustest» er Bullionstore til First. Nesten tomt for alt. Men det er fortsatt mulig å kjøpe noe til 28$ fysisk.