Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Jeg tror oppriktig at vi når 40 $ i år. Perfekt oppsett/makro for å kunne bryte gjennom motstand på 30 $ i år

3 Likes

Ja kan ikke se noe annen løsningen enn at når USA åpner i dag vil det bli stort press på salg av Aksjer/Bonds og flytting over til Råvarer (sølv/gull) som sikker havn.
Vi får håpe at dette kan skremme Shorterene på toppen som må sikre seg, da kan sølv virkelig få vinger…

kom over denne etter litt søk på nettet :slight_smile:

Så da ble jeg eier av den Norske sølvskatten… Under spot, kanskje rett på finn.no til dobbel pris.

Det finnes muligheter der ute enda.

image

Ett igjen til dere:

5 Likes

1 Like

Er vel nesten 1$ rabatt pr ounce (ish) på pris 5430 NOK sammenliknet med dagens AG spot.

1 Like

1 Like

øker den hver dag?

Er det mulig å hente ut ratio dag for dag ? eller må man kun kopiere bildet slik du gjør?

1 Like

Ja det var en god deal.

Nå er det borte… Kanskje noen her inne :slight_smile:

Aner ikke dessverre. Er dårlig på EDB :man_shrugging:t2:

1 Like

Silver bullet opp 17,95% YTD, med mulighet for videre opp i dag

4 Likes

Ja det blir vel en pause snart, hører en del som snakker om kortsiktig short… Men alle snakker jo om dette som høy risiko og. Jeg er motsatt og har kjøpt jevnt og trutt og tror året kan bli spennede.

Hoved grunnen min var jo inflasjon er ustoppelig. Nå med Krigene blir den ikke bar ustoppelig men Ekstrem. det blir ekstremt spennede og se hvordan markedet tar inflasjons tallene på onsdag.

jeg har jo trodd på 7,8/7,9% men med krig kan vi virkelig komme på oppsiden. (men det er vel Mars som blir verst for inflasjonen).

3 Likes

Får vi en skikkelig bull run på sølv kan gruvene gå ti gangeren

1 Like

Vell, jeg tenker at de som har små marginer pr-idag og prises basert på det kan gå en del. Men gruvene blir litt som en opsjon. Den går fort i starten, så vil kurven nærme seg mer og mer sølvprisen (om den prises rett). Det blir som om sølvgruvene etterhvert prises som en stor sølvklump når marginene blir gode nok.

Hvis sølvprisen går 5-10X er det en annen sak…

Går sølvprisen opp med 2x 3x kan gruver 5-10 x.
se i sommer når sølv gikk raskt opp til 28.4 dollar da gikk PASS opp til 37 dollar
Nå er jo sølv på 25,64 og Paas på 26,58
Differanse er jo ca 10% opp på sølv og 40% opp på gruve selskap.
Så får vi sølv opp i 50 dollar 100% opp kan vi fint se sølv gruver opp 2/300% kanskje enda mer.

Men det tar tid, nå har jo alt gått fort og som jeg nevte for en time og to siden, Nå vil folk handle teknisk og sølv er overkjøpt så da kommer små korreksjoner (perfekte kjøps muligheter)

Så lenge krig og inflasjon vedvarer vil dette ha større sjangs for opp en ned.
Og for min del handler det om og sikre verdier i form av fysisk og samtid litt gearing i form a gruver.

1 Like

Tallene kommer torsdag ikke onsdag :+1::grinning:

:point_down:

Husk at det er 1 mnd “delay” på tallene som kommer. Så neste måneds cpi tall burde vise f.eks den voldsomme oljeprisøkningen

Så kommer FOMC onsdag 16.

Har hatt ferie …:joy:
Ja det er 10.mars

Ja effekten av krigen kommer nok enda mer mars og kanskje april.
Men oljen var jo fra 89 dollar 31.Jan og 98 dollar 28.feb så «bare» 9% på 1mnd… det er jo over 100% anuslisert…. Det blir stygt…:scream:

1 Like

Det har nå vært en gedigen shortskvis i Nikkel på toppen av generell prisøkning.
Dette kan komme når som helst i Sølv. Så hold på hatten!

2 Likes

Sølvprisen nærmer seg vel rekord målt i nkr.Noen som vet hva historisk toppkurs er?

Vet ikke eksakt.
Men tar du veldig grovt en toppkurs fra 2011 på 50$, og deler med 0,18, som var datidens ca bytteforhold mellom NOK og USD, så blir svaret 277kr.

Nikkel først ut. Hva er neste? Store banker margin call host host

1 Like