Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Krakket på slutten ja. Sånn er der, har vel fått en del spekulanter inn i sektoren.

Outcorp som bare holder til i Columbia virker det som, virker litt risky med tanke på hva som skjer i Columbia for tida med tanke på staten og mining. Kan være en grunn til at den ikke har gått mer i det siste, investorer tør ikke satse i Columbia før de veit hva som skjer med statlig innblanding.

Kootenay silver har bare mines i Mexico, som Columbia virker usikkert. Hva er tankene dine om den ekstra risikoen det utgjør å eie miners som bare holder til i slike land?

Santa ana er tidligere colombias største sølvgruve med drift flere hundre år tilbake tid. Dette i kombinasjon med en CEO som har bodd i Colombia siste 15 årene. Snakker språket flytende og sammarbeider/ansetter lokale. Så anser jeg faren for tilbakesteg her passe liten. Største faren er dårlige borreresultat som i alle junior explorers . Tror du Mexico eller Colombia vil sette kjepper i hjulet for mining når verden har den fremtidige grønne agendaen den har i dag ?

For en som deg som er engasjert i bingotek så er jo dette rene pensjonsfondet til sammenligning :grin::joy: (men ja kjære tekinvestor juniormining er høy risiko, og high reward…)

Angående prisutviklingen i aksjen er det mer investeringen i HELE sektoren som har lagget siste årene pga blant annet høyere priser for utvikling av gruver og lavt priset metall ( som man ser er på vei til å snu)

Artig at du nevner pensjonsfond, da jeg har vært investert i gull og sølv i mange år allerede, med nettopp pensjon i tankene😂

Det er dog ikke til å stikke under en stol at investeringer som utelukkende baserer seg på drift i sør- og mellom-amerikanske land er en egen risiko i seg selv. Flere eksempler på miners som har slitt med alt fra myndigheter, streik, arbeidsforhold etc. uavhengig av gruvens alder, innhold og ceo.

Personlig har jeg alltid prøvd å gå for miners som opererer på flere kontinenter eller i det minste i flere land samtidig, som en slags risk off.

1 Like

spesiell form på sølv mynten…

Sølv krakkker nå.

Ingen av sølvrevene her som vil kommentere hvorfor det krakker så voldsomt nå? Var det bare spekulasjonsdrevet oppgang tidligere?

1 Like

Det er for å riste ut svake hender

1 Like

Prisen er tilbake til det den var rundt 3 april?

Ikke mye krakk seh.

1 Like

Skjer det nå?

Posten min fra noen år siden som jeg har gått og ventet på:

1 Like
2 Likes

AuAg Silver Bullet A

Utv. 3 månader +45,21%

2 Likes

Det stoppet ikke befolkningen i Panama fra å sette en stopper for First Quantum, noe som betyr at en av verdens største koppergruver blir nedstengt. Selv har jeg forøvrig tatt et lodd i en junior miner som opererer i Bolivia (Eloro) og jeg har også aksjer i en vest afrikansk gull produsent. Investeringen innebærer selvsagt en politisk risiko man ikke har i USA/Canada selv om innfødte i spesielt Canada også kan stikke kjepper i hjulene for gruveselskap.

Ratioen ser veldig spennende ut

2 Likes

Himmelfartsdag for sølvet også i dag.

4 Likes

Wow fantastisk dag for miners :money_mouth_face:

2 Likes

Gold Silver ratio i et bilde

3 Likes

Sølv her er som bitcoin i 2015

1 Like

Tilbake over 29 nå :wink: