Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Du jinxet det :wink:

Ser Hudbay Minerals steg 14% i går på gode tall. Visstnok høyeste aksjekurs på 12 år. Så det er tydelig at de gode råvareprisene nå begynner å vise seg i regnskapstall.

1 Like

Trykk refresh :wink:

Ser det. Men idag følger ikke miners med opp det er litt pussig

Gigantisk kjøpssignal som kan bli utløst her

2 Likes

Synes miners har klart seg bra gjennom den dippen, auag silverbullet er på årshøyeste selv før gårsdagens resultat er tatt med som sikkert gir et par prosent til.

29.933 :heart_eyes:

1 Like

Har ventet på denne breakouten noen år nå… Kommer til å gasse på litt om det kommer et ordenlig brudd (på 17. mai?) (Tror du har feil kurs dog, den var ikke så nære på CFDene)

Day’s Range
29.562
30.098

Vi får smøre oss med tålmodighet og hoppe at bruddet opp kommer snart

Break on through to the other side :notes:

30.003
+0.127
(+0.43%)
Real-time Data
08:25:47

:norway::norway::norway:

2 Likes

Jeg har fått det med meg :+1::norway::rocket: Det kan potensielt gå helt til 40 nå…

Nå røyk 5 for kobber også, ser ut som den passerer greit.

2 Likes

Nå løsner det for sølv og miners leder an :money_mouth_face:

Når selger du? :slight_smile:

Lenge til for min del :wink: nærmer seg 2 mill eksponering her (gull og sølv miners)

OK, får håpe minerne holder seg da, de har hatt en tendens til å falle ned til start etter en spike de siste årene. Har du noe Sprott Physical Silver?

Har bare miners

Ingen logikk i at miners skal falle tilbake samtidig som sølvprisen stiger.Det er vanskelig å time salg men så lenge etterspørsel i større og større grad overstiger det som blir produsert er det vel svært lite sannsynlig at prisen stopper på dette nivået.Selv tenker jeg å sitte til 2028 eller til vi bikker 100 dollar før jeg lemper ut noe.

2 Likes

Vel, logikk og logikk.

image

Jeg kan gjerne komme med et logisk resonnement også…

Gjerne…

Det er et ordtak som heter «en fugl i hånda er bedre enn 10 på taket» Fuglen i hånda er utvunnet gull, de på taket er ikke utvunnet.

Det er ikke rett frem å hente ut gullet, det krever mer og mer. Gullet du har i hånda er helt konkret.

Når prisen stiger kortsiktig påvirker det selvfølgelig både gull i hånda og marginene til minnerne, men over tid stiger både utgifter og inntekter for miners. Gull i hånda er gull i hånda.

Tilsvarende for sølv selfvølgelig.