Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ja det er jo elementært og jeg har selv mer fysisk enn i miners men så lenge prisen øker mer enn cash/cost blir det jo bra.Ti dollar opp gir jo et voldsomt utslag på forjenestemargin.

2 Likes

Kortsiktig kan selvfølgelig miners outperforme metallet.

Ulempen med fysisk er at det blir mye styr hvis man skal ut med større volum.Man skal finne beste pristilbyder og man må kanskje sende det i post.Fordelen er at man slipper skatt.Har man aksjer eller sitter i fond er det bare noen tastetrykk så er det overstått.Ulempen da er gevinstskatt hvis man er i pluss.

Ja, men “Sprott Physical Silver” oppfører seg mer som fysisk, selv om de har noe utgifter også.

3 Likes

Begynner å bli ganske lekkert mtp at gevinsten også er skattefri💯 må snart begynne å selge litt så ikke skatteetaten skal se på det som en investering.

2 Likes

såpass ja, dundret gjennom 30 og 31 på selveste 17. mai!

Hecla +11%., og flere andre av toppposisjoner opp 5-12% så ligger vel an til 6-7% stigning på fondet når det oppdateres neste gang.

2 Likes

snakkes på 100 $ tekinvestor :raised_hand_with_fingers_splayed:

4 Likes

Blir en grei dagslønn på meg da :grin:

1 Like

Crazy priser. Og jeg som solgte 90 unser for 2uker siden :smiley:

2 Likes

tavex kjøpte myntene?

Solgte til mynthandelen. Liker han fyren bedre. Pluss han tar imot flere typer mynter

1 Like

Annonser de gjerne her hvis du skal selge mer

2 Likes

Hadet 31, hei 32 dollar :grin:

1 Like

Oversiktsbilde

1 Like

Noen som vil kjøpe 59stk maples fra 2022?

Kan bli moro dette om vi skal tilbake til historisk snitt :grin:

Gøy allerede :partying_face:

1 Like

Helt klart! Jeg er opp over (når kursen oppdateres) en halv mill i år. Men mye vil ha mer :wink:

Japp

NAV May 17th 2024 | Share Class B 15.45 (EUR) | Change +6.63%
Share Class A 167.36 SEK (+6.65%)

1 Like