Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

ATH på auag silver bullet, uansett når du kjøpte fondet ligger du nå i pluss

2 Likes

Ser noen mener det foregår storstilt arbitrasjehandel i sølv. Kjøper på Comex og i London, og selger i Shanghai for ca 2$ høyere pris.

Norsk mynthandel er kanskje en av de beste plassene å selge.

Far 20% i minus her til 14% i pluss. Det er jo hyggelig :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei. Var høyere før feks juni 21

Ok jeg så på weekly, noen enkeltdager har vært høyere, men med gårsdagens oppdatering blir det nok ATH (sek), eur er ikke ATH, men sek er nok mer relevant siden den har fulgt nok ganske bra siste årene

1 Like

Nå krakker sølvet igjen, raser ned til 32,3 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

En reaksjon måtte jo komme.Bare sunt det.Nå slipper vi av avstigende passasjerer og tar ombord nye reisende.Så setter vi avgårde oppover igjen…om en dag eller tre.

2 Likes

https://www.ceicdata.com/en/china/shanghai-futures-exchange-commodity-futures-stock/cn-warehouse-stock-shanghai-future-exchange-silver

Lagrene tømmes i rekordfart

1 Like

I like it :money_mouth_face:

Skulle kose meg med å sjekke kursstigning på miners men ser at de har stengt i junaiten pga memorial day

Og spring bank holiday i uk

2 Likes

Sølv tar ikke ferie, + 4.2% . Blir vel nytt rælli i morgen da holmes.

1 Like

De sier litt over 6k kontrakter gikk til levering fra Comex nå i mai. Litt over 30 mill unser i såfall.

2 Likes

Ser at vi har tatt tilbake 32 tallet :heart_eyes:

Fin dag. Eneste kjipe var at Shanghai økte beholdningen med 8 tonn.

https://www.ceicdata.com/en/china/shanghai-futures-exchange-commodity-futures-stock/cn-warehouse-stock-shanghai-future-exchange-silver

Godt og se at det er fortsatt den samme gjengen som ikke har solgt noe sølv enda.
Spennede kan dette være dagen og tiden da vi skal få riktig (Til Slutt…) At det og trykke uendelig megder med penger vil straffe seg og (Gull/Sølv) vil komme til og spille en større rolle frem over.

Jeg tror fortsatt sølv er ALT for billig og burde fint passere den gylne 50$ merket i år. (Men vi vet jo at ting tar lenger tid en vi håper på)

Men ville bare hilse innom og si til alle “ikke selg enda” (Og hvis dere kjeder dere kan jeg anbefale boken ‘‘The Great Silver Bull’’ by Peter Krauth. Så kan det gi litt mer info om at det bare er og akkumulere mer.

Og skulle en være usikker på Risk / Reward så er det bare og se at underskuddet av sølv vil fortsette og har vært i 3 år på rad. (At ikke noe har skjedd før nå er ett lite under, eller Comex under ?)

3 Likes

Jeg har hatt og har, at papirsølv pris vil dominere fysisk pris, helt til det ikke lenger finnes fysisk å få til papirprisen.

Og de som trenger å kjøpe fysisk sølv for å produsere ting kommer til å drite ganske hardt i om den koster 25 eller 50 dollar, for det er fryktelig lite sølv som faktisk går inn i hvert produkt, så det utgjør ikke all verden forskjell per enhet

Om derimot fysisk pris går til 300 begynner ting kanskje å endre seg slik at de ser etter andre alternativer.

3 Likes

Jeg er mest spent på når papirsølv og fysisk kobler fra. For det er altfor mye papirsølv hvor det ikke er i nærheten å finnes dekning med fysisk var.e

3 Likes

Helt usaklig.

Det mest skremmende er at om man tar bort det papirsølvet som ikke har eller skal ha dekning. Så tror jeg fortsatt man har problemer med å dekke inn det som selges som papirsølv dekket 1:1 med fysisk vare.

1 Like