Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Enig, det er spennende. Uansett er det betryggende å ha kapital plassert i USD. Det er nok av ting der ute som gjør kronen lite attraktiv. Fasinerende at økonomer som lar seg intervjue snakker om renten som an fasit på kronekursen.

BTW, jeg ville ikke hengt meg for mye opp i futuresmarkedet med antallet kontrakter som er ute. Har ikke swap dealern tilgjengelig fysisk om kunden ønsker det, betaler de cash. Det ligger i alle kontrakter. Uansett ville det senario vært ved en black swan av dimensjoner, å da hadde vært mer bekymret for tilgangen på cash hos bankene. PM er kanskje 1% av derivatmarkedet

1 Like

Auag silver bullet er opp 64,6% så langt i år

8 Likes

Ja denne uken er ekstremt spennende spesielt med tanke på all short som ligger i bunn.
Hvis de “ikke” klarer å presse prisene ned nå med enda mer short må de jo ta valg om å avslutte eller holde. Da vil proppen virkelig gå ut og hva vil skje da?

Jeg er utrolig spent på hvordan dagen endre med sølvet. (Det ser jo lovende ut) men tror vi får en spennende slutt i USA. :crossed_fingers:t3:

3 Likes

Femårs breakouts er ikke sånt man ser så ofte

1 Like

Gull/sølv ratio under 80
På høy tid

Isaac Newton devaluerte i sin tid sølv fra 20 til 21 pr 1 stk gull.
Men 80 er jo spinnvilt.

2 Likes

Litt avhengig av hvordan man velger å tegne er det en liten breakout på gang

(Eller man kan si vi er omtrent på median for det siste tiåret eller så.)

Hva betyr det her?

Man trenger 80 unser sølv for å kjøpe 1 unse gull.

Mr O sammenlikner dette med tidligere tider, da man kun trengte feks 20 unser sølv for å kjøpe 1 unse gull.

1 Like

1 Like

En sann fryd for øyet.

Ser ut som de store shorterene begynner og vise tegn til kapitulering……

Jeg har sett andre steder at det var ca 300 mil unce short, mens andre sier 800 mill.

Men begge tall er ekstreme.

—- Shortsqeeezzzz we love—-

4 Likes

Tipper sølvprisen stiger på BRICS møtet som er en ikke event.

Får håpe det varer.

3 Likes

https://x.com/TheBubbleBubble/status/1848106557583634765

image

6 Likes

I samme område men her , men noe mindre short.
Men det er ganske mange ting her, så anbefaler og lese denne .🥹

Colombo emphasized the potential for a short squeeze in the market, noting, “Swap dealers—mainly bullion bank trading desks—hold their largest net short position in eight years , totaling 38,832 contracts. This is equivalent to 194.43 million ounces of silver, or roughly 23% of the annual global silver production .”

Jeg tror ikke vi har noen squeze enda, kun bevegelser på BRICS.

Så ting faller nok tilbake igjen desverre.

7 handledager til vi har monthly candle

1 Like

Ja og hva så? Hva mener det betyr?

Det jeg vil frem til at at disse posisjonene kan være en hedge, sikret med long, lagt inn for andre, gå mot opsjoner, osv. De tallene i den artikkelen betyr bare at volumet i futures markedet har økt betydelig. Selv om det er short kan det være bull for sølv. Dette handler ikke om fysisk, det er pengespillet til bankene(derivater)

Neida,nå blir det non stop dancing opp til vaffal 50 dollar.En så fin kopp fortjener et flott glatt håndtak uten mange tagger.

2 Likes

35 :heart_eyes:

6 Likes

Dette er linjen de fleste ville sett etter. Kjøper man nå kjøper man «extended», 7 % over brudd.

Trøbbelet med en ekte skikkelig shortskvis er at den kan gå mye lenger enn man tror, og se så overkjøpt ut at det blir useriøst

2 Likes