Gull/Sølvratio i 1980 - 17:1
Gull/Sølvratio i 2011 - 32:1
Jeg tar et konservativt bet på mellom 8-10k$ gull med en sølvratio på 40-50 innen 2028-2032
hva tror du ?

Gull/Sølvratio i 1980 - 17:1
Gull/Sølvratio i 2011 - 32:1
Jeg tar et konservativt bet på mellom 8-10k$ gull med en sølvratio på 40-50 innen 2028-2032
hva tror du ?
Fortsetter opp. Helt rått 
Ser Tavex kjøper på 430kr. Ikke at jeg skal selge.
De kalte oss silver bulls for utdaterte boomers, men sølv var penger for 2500 år siden og det er fortsatt penger i dag.
Føler det er en ganske stor gjeng her allerede som kjøper sølv.
Desto høyere det går, desto mer til h… går det her i verden 🫣 noe å juble for å håpe på 
Nei verden går ikke under. Det viser bare hva som skjer når det går pittelitt penger inn i verdens billigste råvåre i forhold til tidligere ATH, og vi som har sett større potensiale i det vs overpriset tech, og meme aksjer
Tidligere ATH justert for inflasjon ville vært 150$ i dag. Sentralbankene har kjøpt 1000 tonn+ årlig med gull siden 2022. De stoler ikke på fiat. Hvorfor skal vi ?
Full Fres !
Det kommer nok noen prosenter til når nav oppdateres
Tre av aksjene gikk spesielt bra
| INNEHAV | TICKER | FÖRÄNDRING | SENASTE PRIS | UPPDATERAD | VALUTA | BÖRS | KATEGORI | MÅLVIKT |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Silvercorp Metals | SVM | +17.27% | 6.11 | 25-09-2222:00:00 | USD | US | CAT 2 | 4% |
| Endeavour Silver | EXK | +15.68% | 7.82 | 25-09-2222:00:00 | USD | US | CAT 2 | 4% |
| First Majestic Silver | AG | +14.31% | 12.14 | 25-09-2222:00:00 | USD | US | CAT 1 | 8% |
Sølv har også en veldig positiv rolle i elektrifiseringen:
Industrial Silver Demand Reshaping Global Mining Markets: Silver demand is primarily driven by its crucial use in the growing green energy sector, especially for solar panels and electric vehicles
50 next
Tipper vi vil se en liten selloff der før eventuell videre oppgang.
Vi er i følge ryktene 50 mill unser fra en fysisk skvis. Det holder med at EN aktør krever en større levering.
Du har helt rett det går bare en vei. 100% hittil i år.
Det aller verste er at jeg tror sølv er fortsatt ekstremt billig. Jeg er så utrolig glad for at jeg gikk inn med en god sum når vi hadde 100:1 sølv. Men tenk gull går jo like mye.
Har ikke solgt ett gram eller en aksje , tror jeg venter til trump er ferdig så får vi kose oss hver dag og se på oppgangen.
Jeg er så glad jeg har pensjon i nordnet og fikk flyttet 35% av pensjon over i sølv og gull (nå er det nesten 50% ) men teknologi og går jo godt.
Så alle husk og ha 100% av pensjon i aksjer … og 50% minst i gull og sølv 
PM er den nye kryptovalutaen 
Som du kan ha under senga samt selge skattefritt😎
Godt vi fikk en liten pustepause i sølvoppgangen – det var faktisk tomt for Dom Pérignon! 
Men dagen i dag ble brukt godt: har fått fylt opp både kjelleren og sølvbeholdningen.
Nå er det bare å lene seg tilbake og telle ned… én dag og tre igjen til neste toast! 

Er ikke uenig i at man skal investere i gull og sølv, men det går jo opp fordi “flight to safety”, og desto mer ustabilt alt blir desto mer og flere kjøper det som best bevarer kjøpekraft og holder verdi gjennom århundrer. Mer ustabilitet, høyere gull/sølvpriser. Alt rakner = “uendelig” verdi på gull/sølv.
Njaaa
Det er jo faktor 2 da:
Sølv er ett av de aller viktigste metallene når det kommer til alternativ energi (solceller, bil batterier osv) og alt av elektronikk bruker sølv. (Noennsnakker om AI begynner og bli stort , det går noen unce sølv der og ja) Som om ikke det er nokk så har det vært ett betydelig underskudd de siste 5 år og muligheten for og ta opp mer lønnsomt er vanskelig pgr for hver unce gull tar vi opp ca 7 unce sølv. Og faktor i dag er ca 90-1 .
Så på sikt pleier slikt og jevne seg ut i alle bransjer ( tilbuds / etterspørsel )
Det vi ser i sølv nå tror jeg er samme vi så da bitcoin var 1000 dollar …. + bitcoin er ubrukelig til …… alt untat store of value (så lenge du har strøm… da)