Tavex helt utsolgt for sølvmynter
For en epic short skvis i emning!
Oioioi ser ut som det blir en meget god dag i dag og på auag… renters renter effekten begynner og vise seg.
Begynner og se pent ut… +6% i dag = + 12-13% 
Hvis du kjøper ett maleri til 500 000 og “henger det på veggen” er det da en investering eller kunst ?
Kan jo henge sølv på veggen 
Men det er sant som du sier, en ren investering er i utgangs punktet skattepliktig. Men vi samler jo alle på mynter her inne
.
På ett eller annet tidspunkt må vel shorterne kaste kortene og da…
Sølv er mye mer kompleks enn “shorterene må kaste kortene”.
De fleste produsenter shorter og selger lange kontrakter for å låse inn priser.
Når det er sagt så er det mye humbugg, men dette er også veldig komplisert.
Og bunnlinjen er at det utvinnes mindre sølv enn det som konsumeres.
Som Mike sier her: «SLV and GLD, I would not touch them with a ten foot pole»
Så tenk på hvordan dere eksponerer dere mot gull og sølv…
Mike snakker for sin syke mor.
SLV har dog faktisk sølv.
Shares Silver Trust (SLV) ETF holds actual physical silver bullion to back its shares. SLV is designed to track the price of silver by storing physical silver bars in secure vaults managed by custodian JPMorgan Chase. Each share represents approximately one ounce of silver, and the fund’s holdings are audited regularly for transparency. As of late 2024, it managed over $14 billion in assets, equivalent to hundreds of millions of ounces of physical silver stored in locations like London and New York.While SLV shares aren’t direct ownership of the metal (redemption for physical silver requires large minimums, like 50,000 shares), the ETF’s value is tied to verified physical holdings, making it a reliable proxy for silver exposure without the need for personal storage. Note that it incurs a 0.50% annual expense ratio, partly covered by occasional sales of silver from the trust.
Med mindre vi snakker om Ponzi.
London problemene virker også å være løst da spreaden idag er normal igjen.
Du tok ikke poenget ser jeg, så derfor går jeg ut i fra at du ikke så videoen.
Joda, jeg ser vidoen. Fulgte mike mye før, men ble litt lei. Er samme på reapet hele tiden.
Missforstå meg riktig, jeg tror også sølv skal mer opp, men jeg bruker ikke Mike som en av kildene mine lengre.
Om folk flytter over fra krypto til sølv kan det pushe oss en del videre. Folk begynner å bli lei av krypto. The trend is your friend osv
Disse kan vel ikke kjøpes fra Europa lenger uansett.
Det som skjer nå er jo en lett synlig bekreftelse på det Mike og andre har snakket om i åresvis. Det skal sies at Mike selvfølgelig er bias, med goldsilver sjappa, men det er irrelevant i den store sammenhengen.
Poenget er at du bør ikke handle slike fond når de når som helst kan nekte deg å kjøpe mer og ev. bare tillater salg (ikke pga. mangel på metall). Det har skjedd før, og gjør at de kan ikke stoles på med pengene dine.
Problemet med fond vs fysisk er jo at man ikke kan være 100% sikker på at fondene faktisk har metallene de påstår de har.
Problemet med Mike er at han selger fysisk, så når det er bull tendenser er han personlig tjent med at folk handler fysisk og ikke fond.
Ja , men det er jo irrelevant fordi det er sant. Fysisk er det eneste som er sikkert. Helt til myndighetene krever det inn selvfølgelig 
Han har alltid kritisert papirsølv, med god grunn det kan jo over natta krasje i tider som dette, men dette er kritikk av andre årsaker. Du kan nektes å handle som du ønsker. Når slike fond kan styre handelen slik, og i verste fall ev. beordres til det, da bør man tenke seg om en ekstra gang.
Mike og andre har heller ikke vært kritisk til å kjøpe miners for eksponering.
Er det flere her som følger Dolly Varden Silver (DV/DVS) tett eller er inne i aksjen? Hadde vært kult å høre synspunkter på verdsettelsen
Her er det en veldig god overordnet oversikt på supply og demand, bruk, produksjon osv.
Lol for en aksje sossisen viste seg å være
Ser så vidt kursen har begynt å komme seg nede til høyre der.