Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

:cowboy_hat_face::cowboy_hat_face:

6 Likes

Skanfil selger Lunar Snake til 565

https://skanfil.no/nettbutikk/mynter-og-medaljer/utenlandske-mynter/M0325/m-australia-1-dollar-2025-lunar-year-of-the-snake-1oz-slv-kv-bu

Så jeg leste at man kan eie fysisk gull som er holdt av royal mint.
De som vil logge inn på kontoen sin for å evt selge, må stå i samme kø.

Noe stinker.

5 Likes

Er jo auksjonsside men skal være trygt det.

1 Like

Skanfil er trygt. :slight_smile: En kamerat av meg jobber der. Velrennomert firma som har holdt på i over femti år.

5 Likes

Jepp, handlet mye der. For oss i Bergen har de en filial man kan besøke på laksevåg hvis man vil slippe å bruke Posten.

Brems i dag:

1 Like

Handlet i nettbutikken deres flere ganger når de har fått inn noen gode dealer. Helt trygt. Har ikke prøvd auksjons delen enda.

1 Like

Morgendagen på silverbullet ser ut til å bli vond​:grimacing::hospital:

2 Likes

Standard 1oz mynter er utsolgt i hele Norge, og store deler av verden så vidt jeg forstår, men sølvprisen går ned. Er det gruver som selger kontrakter som får ned kursen, noen som vet?

1 Like

Viktig å ikke bry seg formye om støyen som er nå.

Heller se på de tingene man kan observere.

Det er tomt for bullion over alt, og ingen forhandlere tørr forhåndsselge lengre. Så kommer spotprisen etterhvert.

5 Likes

Tidligere har ikke selskapene hatt finansielle muskler til å holde tilbake noe av produksjonen. Dvs putte det på egne bøker i en periode. Det har de nå etter dette kvartalet.
Tipper AG og EXK vil holde tilbake om prisen blir for lav.

2 Likes

Gavepakke til shortere som får kjøpe tilbake billig :angry:

1 Like

Ja, tenkte over hva jeg har hørt på YT og da tenker jeg det er noen store aktører som dumper ETF for enten å sikre gevinst, eller for å få ned prisen. Det var vel disse ETF med backing av fysisk som bandt opp tilgjengelig sølv i LBMA og som forårsaket “utsolgtsituasjonen” der. Hvis det dumpes masse av disse så er det igjen masse sølv-likviditet i det korte bildet. Så får man se om India og evt Kina børsene kjøper dette, for der var det vel virkelig skrapa…

1 Like

Ta det med ro gutter. Dette er en helt vanlig korreksjon som kommer til å ta noen uker. Om jeg skulle tippe så ville jeg sagt at vi snur oppover igjen i desember?. 80-100 dollar til neste år burde være grei skuring.

2 Likes

Dessverre så vil sølv spesielt være ekstremt volatilt , men nå er jo en meget fin kjøps mulighet.

Det er fortsatt stort underskudd på sølv og stort behov. Dessverre så gikk det ekstremt fort opp så får vi bare håpe det finner en fin platou og bygge seg opp igjen.

Easy come easy go…
Blir utrolig spennende og se hvordan gruver gjør det i q3. Nå begynner jo virkelig siste 6-9 mnd og vise igjen i regnskaper.

1 Like

Slv har lånt ut alt de kan til short.

3 Likes

De kan presse en badeball ned under vann med kraft, men klarer de å holde den der?

2 Likes

10 Likes

Her treffer du jo blink deluxe.

Dette er min tanke også. Det er tomt for bullion over alt.

Tavex betaler spot + 0,3% for bull.

2 Likes

10-15% hit eller dit på noen dager/uker er jo ingenting for gamle biotek-investorer. :sweat_smile: Det er knapt en krusning på vannet.

6 Likes