Kjøpt AuAg B i dag.
Vanskelig å «time» fond som ikke er etf.
Men inngangen bør være super nå VS 1 uke siden.
Kjøpt AuAg B i dag.
Vanskelig å «time» fond som ikke er etf.
Men inngangen bør være super nå VS 1 uke siden.
har en kjøpsordre inne jeg også. Hadde håpet det landet idag, men ser ut som den lander imorgen.
Ser ut som det var OK.
Heckla er ned 6% pre marked.
Perfekt å legge inn kjøp på fondet nå.
Laster opp litt mer 
La inn kjøp igår, den er enda pending. som er fint. fordi fondet var ned 11% idag 
He he
Nå er Heckla opp igjen.
Vanskelig å time fond ja.
Ja ble litt støtte kjøp her og
.
Jeg har vært ute for verre fall
, men i bioteknologi var det ikke alltid det hadde gått opp 130% først
.
Vi vet jo at short erene henger over som gribber og bare venter på å angripe bytte. Så nå når sjangser bød seg var det vel bare og gå inn. Enkelt og trykke litt net her. Men når går den brutt 50 en gang da blir det enklere gang 2 og kanskje må vi enntredje gang før vi kan fortsette ferden. Om vi skulle gå flatt må vi og si at 109% i år er “over norm” i henhold til kompani lauritzen…
Nå er vi bare opp 109% i år 
Hva mener du med «hvordan var markedet»?
Det var aldri tomt for bullion over alt.
Det var heller ikke årevis med underskuddsproduksjon
Ja det var jo det her jeg lurte på. Kursen ser veldig bobleaktig ut i 2010 når man ser bakover. Hva var fundamentalt annerledes da? Aner ikke om det er sammenlignbart men kan jo gi en følelse.
Mangelen på fysisk vare. Har aldri vært sånn mangel som nå.
Hver gang sølv har tatt ut en all time high har den gått cirka 100 % på under 12 mnd.
Rinse. Repeat
Er for tidlig å kjøpe seg inn igjen enda mener jeg. Trenger noen uker (6+?) med et par korreksjon her for å lage krutt til neste run. Kommer et weekly candle som kommer til å lokke inn mange før det snur nedover igjen tipper jeg.
Er uansett vanskelig å time markedet i en bull så det er ikke dumt å snitt kjøpe seg inn her de neste ukene om en står helt utafor markedet.
Nå skal det også legges til at 2009 ble «løst» ved å trykke så mye penger som markedet måtte ha for å overleve(QE). Vet ikke om det er en løsning, eller et midlertidig håp om et mirakel.
Poenget er om det er tillit i økonomien så kan vi bare pøse ut penger. Det er ikke like lett nå. Mange begynner å bli skeptiske på om vi faktisk har kontroll. Gull og sølv blir da en sikring.
Og nå er du inne på hvorfor det er tomt for bullionn over alt og Tavex betaler spot + 0,3% på gull.
Lease rate få futures kontrakter må ned. Myntverkene spekulerer ikke i råvareprisen, så når en hedge blir for kostbar holder de igjen. SLV har også satt kloa i enorme menger sølv på LBMA som setter markedet ut av balanse. Det har også blitt overført unormalt store volumer til comex. Summen av alt har skapt situasjonen. Når noen selger mynter med lite lager betaler de godt når tilbudssiden er liten
Det er kjernen her.
Og ikke bli kortsiktig.
Husk sølv har gått fra 30 til 54 på 6 mnd men husk og at sølv har bare går fra 15 til 30 på 15 år før det. Så fra 15-50 er ikke nokk i forhold til behov og inflasjon.
Så at vi nå har noen turbulente tider både opp og ned er normalt. Men tenk 1-5 å frem i tid.
Så tror jeg sølv på 100. Da er det fra 15-100 på 20 år.
Tenk andre asset som tullete bitcoin… de er mer opp og har ingen verdi utenom spekulasjon …
Det produseres mindre sølv enn det graves frem, og det har vært status i mange år. Så jeg tror effekten vil bli ganske stor fremover. Fordi spekulanter herjer med papirsølvet samtidig som hvermansen hamstrer bullion
Og min lille kjepphest: For industrien som trenger fysisk sølv som innsatsfaktor i ekte produkter, som ligger der som et konstant kjøp uansett, så har det fint lite å si om sølv koster 30 eller 100, utgjør ikke all verden på de produktene som trenger sølv. Må veldig mye høyere før det begynner å bli aktuelt å se seg om etter andre alternativer.
Kan anbefale å lese disse rapportene når de kommer ut. Gir et godt innblikk faktiske data både i forbruk og utvinning. Bullion trekker ikke markedet i noen retting. Det er relativt stabilt opp/ned over tid.