Hva hvis sølv faller markant? Hvor går dollargrensen for at de ikke tjener penger?
Nå skal det bygges posisjoner i Silver x3 Short Daily leverage 
Problemet til Comex, de styrer ikke prisen, det er det shanghai som gjør.
Så alle mekanismer for å bremse prisen på comex, svekker bare comex. Snakk om å være fucked.
Sjekket break-even for Hecla Mining Q3 og der var det faktisk ned på 11dollar.
Men chatGPT sier:
Hecla begynner i praksis å tjene penger på sølv når sølvprisen er høyere enn ca. $15–$17 per unse, basert på gjeldende kostnadsanslag. Under ca. $11–$12/oz har selskapet i flere operasjoner sterk margin pga. biproduktsinntekter, og kan være lønnsomt selv ved lavere sølvpriser.
Det var vel bare margin de endret på?
Er jo naturlig at det skjer noe gevinstsikring når markedet åpner etter en sånn opptur iofs.
Vanskelig å vite hva som skjer videre.

Ja, helt naturlig at 7% av årsvolumet selges på 5min, for å sikre gevinst ;D
Nei, jeg ville shorte når jeg så prisen dundre gjennom 82K i natt, men det var det åpenbart flere som kunne tenke seg.
Kom for sent til den festen, men det hadde vært 20 % raske det med produktet jeg ville handle.
Vanskelig å shorte når det var en stor transaksjon.
Var nok ingen som fikk glede av det utover de som solgte 7% av årlig produksjon i papirsølv.
Motivet for reaksjonen ned er sånn sett ikke så relevant for min del, jeg tenkte bare at siste måneds oppgang er helt off = for spekulativ og er mulig å kapitalisere på ved å gå motstrøms.
Kommer litt ann på, du må følge fysisk metall ( altså shanghai). er de som drar prisen med handel av fysisk vare.
Comex hvor dumpen kom handler jo i stor grad kun papir. Og jo større avstand i pris mellom shanghai og Comex jo verre blir det.
Dette er ingenting (til nå).
Noen eksempler på hva som kan skje når man får parabolske bevegelser og aksjer topper ut. (Selv om disse eksemplene er 2-3x ADR av SLV). Ikke umulig av SLV kan gå -10 %.
Så får man se hvordan markedet tar imot. Men alltid viktig å være klar over hva som kan skje.
Heckla ned 4% i førhandelen, og 2% opp på en uke. Det er jo merkelig sett hvordan sølvprisen har hoppet i samme periode?
Å gå inn/ut av sølv og å prøve å time topper og bunner er greit nok, men å shorte er fullstendig galskap hvor man risikerer å brenne seg skikkelig.
Vanskelig og time og. …. Bedre og sitte heeeelt rolig.
glimrende kjøps mulighet nå.
Hvorfor er det en ypperlig kjøpsmulighet nå? Sølv har fortsatt gått 35% siste mnd.